رفتن به مطلب

سود 600 میلیون دلاری ویندوزفون برای مایکروسافت


ارسال های توصیه شده

نارنجی:

 

Log_9.jpg?1312283275

 

وب سایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، روی امور مالی مایکروسافت در سال 2011 تمرکز کرده و اعداد و ارقامی را به وب تحویل داده که نشان می دهند ویندوز فون و ویندوز موبایل، تا چه اندازه به مایکروسافت سود رسانده اند. در همین حال اعلام شده که نوکیا و مایکروسافت در هفدهم همین ماه، کنفرانس خبری مشترکی را میزبانی خواهند کرد. این بحث می تواند برای طرفداران سیستم عامل ها جذاب بوده و چشم انداز خوبی را از آینده ویندوز در بازار موبایل ترسیم کند. اگر علاقه مند هستید، این مطلب را دنبال کنید.

برای شروع باید گفت که این اعداد و ارقام بخشی از سود مایکروسافت در بخش سرگرمی است. سودی که مایکروسافت از این بخش کسب کرده برابر 8 میلیارد و 716 میلیون دلار بوده است که از این مقدار 8 میلیارد و 103 میلیون دلار از ایکس باکس حاصل شده است. پس با یک تفریق ساده بقیه سود را 613 میلیون دلار می یابیم.

نکته این جاست که این 613 میلیون دلار فقط شامل ویندوز فون و ویندوز موبایل نمی شود. بلکه سود حاصل از دستگاه هایی مانند Zune ، Mediaroom ، Surface و سایر سخت افزار های بخش سرگرمی را هم دربر می گیرد.

سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت، نوامبر سال گذشته در آمریکا معرفی شد. پس در ذهن داشته باشید که برای تقریبا نیم سال مالی، مایکروسافت در حال فروش پلتفرم قدیمی ویندوز موبایل بوده است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

مایکروسافت تا کنون روی این که نشان دهد ویندوز فون در درامد چقدر خوب عمل کرده است، بسیار محتاط بوده. در واقع، ما تا کنون همه جور آمار و ارقامی از مایکروسافت دیده ایم؛ به جز آمار رسمی فروش ویندوز فون. از سوی دیگر، یکی از جالب ترین حرف هایی که در مورد موفقیت ویندوز موبایل شنیده شده سخنان استیو بالمر بوده است. او در کنفرانس جهانی شرکای مایکروسافت، هنگامی که به ویندوز فون رسید اشاره کرد: "در یک سال گذشته، ما از «خیلی کوچک» به .... «خیلی کوچک» رسیدیم"!

یک نکته دیگر هم در مدت حضور ویندوز فون دربازار پدیدار شد و خیلی ها را آزار داد مشکلات به وجود آمده هنگام اپدیت تلفن ها بود که باعث شد بعضی از تلفن های کاربران غیرقابل استفاده بشود(اصطلاحا بریک بشوند)(سامسونگ) حتی اپراتور ورایزون تعدادی از گوشی های تحت ویندوز فون 7 را به طور قرار دادی با قیمت 1 سنت عرضه کرد.

حالا این 600 میلیون دلار سود، در مقابل چیزی که iOS به اپل داد؛ زیاد به نظر نمی رسد. می دانیم که در فصل مالی گذشته، فقط آیفون توانسته 13.3 میلیارد دلار سود به اپل وارد کند. اما این در حالی است که اپل کاربرانش را به پلتفرم و اکوسیستم انحصاری خودش محدود می کند و شاید اگر این محدودیت نبود، هم اکنون شاهد آمار متفاوتی می بودیم. اما به هر حال این روز های اول زندگی ویندوز فون است و قطعا به زودی همه چیز تغییر می کند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

حالا ما باید حسابی منتظر باشیم تا ببینیم آینده چه حوادثی را برای ویندوز فون دربر دارد. مخصوصا وقتی که نوکیا هم به عنوان یک شریک تجاری مطرح، می خواهد شروع به استفاده از ویندو فون مایکروسافت کند. حتی مایکروسافت به نوکیا اجازه سفارشی سازی ویندوز فون را هم داده است. پس شاید در

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
شاهد ابداعات و نو آوری های جالبی روی این سیستم عامل باشیم. به هر حال بر طبق تصاویر و ویدئو هایی که از اولین تلفن ویندوز فونی نوکیا درز کرده اند، شاهد بدنه ای شبیه نوکیا N9 خواهیم بود. البته این هم قطعی نیست و باید 15 روز دیگر صبر کنیم.

در نهایت می توان گفت سود 600 میلیون دلاری ویندوز فون و ویندوز موبایل، در مقایسه با این بازار بزرگ عدد کوچکی است. اما واقعیت این است که نباید ویندوز فون تازه کار را با آی.او.اس 4 ساله مقایسه کرد. باید منتظر باشیم و ببینیم که 15 روز دیگر در کنفرانس مشترک نوکیا و مایکروسافت چه اتفاقات مهیجی برای نوکیا و ویندوز فون روی می دهد. شما در این مورد چه فکر می کنید؟

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...