Arpak 8511 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 مرداد، ۱۳۹۰ چرا نوکیا شیوه نامگذاری محصولات خود را تغییر داد؟ به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه خبری “تک اسپوت” ، نوکیا این هفته مدل جدید تلفن همراه خود با نام “نوکیا ۵۰۰″ را عرضه کرد ؛ اولین گوشی از سری جدید گوشیهای نوکیا که فقط با اعداد نام گذاری می شوند و نه با حروف . نوکیا در نهایت پذیرفت ظرفیت شیوه نامگذاری گوشی هایش به پایان رسیده و باید شیوه جدیدی اتخاذ کند و البته غول فنلاندی برای این تغییر شیوه ۳ دلیل جالب و قابل تامل آورده است : برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ۱ – قابلیتهای گوشی را به ما معرفی نمیکرد : بسیاری از تلفن های همراهی که امروزه عرضه میشوند ، دارای سخت افزارها و نرم افزارهای سازگار برای انجام هر عمل دلخواهی هستند . حتی در صورتی که برای انجام یک کار خاص تبلیغ شده باشند . دسته بندی های گوشی های نوکیا بر اساس شاخص های آنها بود ، اما اغلب با کاربردی که مردم از گوشی ها داشتند مغایرت داشت . ۲ – مقایسه گوشی ها سخت بود : تفاوت “C7″ با “X7″ در چیست . یا “C3-01″ با “C3″ چه تفاوتی دارد . کدامیک ارزانتر است؟ ۳ – مردم با اعداد راحتترند : منطق مصرف کننده از نام محصولات ، بر اساس فلسفه ” اعداد بزرگتر ، قابلیت بیشتر” است . بعلاوه ، مردم یادگرفتهاند که انتظاراتشان از امکانات یک گوشی را بر اساس اعداد نامگذاریش پیش بینی کنند . سیستم نامگذاری جدید نوکیا بر این اساس است : عدد اول حدود قیمت یا ویژگی اصلی و دو عدد دوم شناسه منحصر بفرد گوشی . با این حساب نوکیا در سری ۵۰۰ قابلیت عرضه ۹۹ مدل گوشی دیگر را هم دارد . این شیوه نامگذاری را پیش از این تعداد کمی از شرکتهای سازنده تلفن همراه هم به کار گرفتهاند ، اما امیدواریم که همه شرکتها نامگذاری محصولاتشان رو به این شیوه تغییر بدهند . این شیوه ، ساده و مختصر است و از گزافه گویی پرهیز میکند . لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده