رفتن به مطلب

چرا نوکیا شیوه نامگذاری محصولات خود را تغییر داد؟


ارسال های توصیه شده

چرا نوکیا شیوه نامگذاری محصولات خود را تغییر داد؟

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه خبری “تک اسپوت” ، نوکیا این هفته مدل جدید تلفن همراه خود با نام “نوکیا ۵۰۰″ را عرضه کرد ؛ اولین گوشی از سری جدید گوشی‌های نوکیا که فقط با اعداد نام گذاری می شوند و نه با حروف .

نوکیا در نهایت پذیرفت ظرفیت شیوه نامگذاری گوشی هایش به پایان رسیده و باید شیوه جدیدی اتخاذ کند و البته غول فنلاندی برای این تغییر شیوه ۳ دلیل جالب و قابل تامل آورده است :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۱ – قابلیت‌های گوشی را به ما معرفی نمی‌کرد : بسیاری از تلفن های همراهی که امروزه عرضه می‌شوند ، دارای سخت افزارها و نرم افزارهای سازگار برای انجام هر عمل دلخواهی هستند . حتی در صورتی که برای انجام یک کار خاص تبلیغ شده باشند . دسته بندی های گوشی های نوکیا بر اساس شاخص های آنها بود ، اما اغلب با کاربردی که مردم از گوشی ها داشتند مغایرت داشت .

۲ – مقایسه گوشی ها سخت بود : تفاوت “C7″ با “X7″ در چیست . یا “C3-01″ با “C3″ چه تفاوتی دارد . کدامیک ارزانتر است؟

۳ – مردم با اعداد راحت‌ترند : منطق مصرف کننده از نام محصولات ، بر اساس فلسفه ” اعداد بزرگتر ، قابلیت بیشتر” است . بعلاوه ، مردم یادگرفته‌اند که انتظاراتشان از امکانات یک گوشی را بر اساس اعداد نامگذاریش پیش بینی کنند .

سیستم نامگذاری جدید نوکیا بر این اساس است : عدد اول حدود قیمت یا ویژگی اصلی و دو عدد دوم شناسه منحصر بفرد گوشی . با این حساب نوکیا در سری ۵۰۰ قابلیت عرضه ۹۹ مدل گوشی دیگر را هم دارد .

این شیوه نامگذاری را پیش از این تعداد کمی از شرکت‌های سازنده تلفن همراه هم به کار گرفته‌اند ، اما امیدواریم که همه شرکت‌ها نامگذاری محصولاتشان رو به این شیوه تغییر بدهند . این شیوه ، ساده و مختصر است و از گزافه گویی پرهیز می‌کند .

لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...