رفتن به مطلب

کنترل فشار خون به کمک ساعت مچی!!!


bme.masood

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

تصویر بالا مربوط به یک ساعت مچی معمولی است که مجهز به سیستم بیسیم ثبت و ارسال موج فشار خون می باشد. این ساعت که گامی موثر در تله مدیسن و پزشکبی از راه دور می باشد، مانیتورینگ پیوسته فشار خون بیماران را به طور پیوسته و شبانه روزی میسر می سازد....

فشار خونی یکی از بیماری هایی است که یا در بعضی از افراد به درستی تشخیص داده نمی شود و یا در صورت تشخیص به خاطر تغییرات مختلفی که در طول شبانه روز دارد تعریف روند درمان برای آن معمولا دارای اطمینان لازم نیست. به همین دلیل مانیتورینگ پیوسته این پارامتر و بررسی تغییرات آن در تمام ساعات زندگی بیمار کمک شایانی به پزشکان و متخصصین جهت درمان آن می نماید.

 

این ساعت که توسط یک شرکت سنگاپوری طراحی و تولید گشته است می تواند مانند سایر دستگاه های فشار سنج به کمک سنسور فشار تعبیه شده بر روی آن موج فشار خون را از روی نبض، ثبت کرده و به کمک نرم افزار ها و وسایل سخت افزاری مربوط و به صورت Wireless آن را از طریق تلفن منزل بیمار به مراکز درمانی و یا مطب پزشک مربوطه ارسال نماید. این ساعت همچنین می تواند بعضی از تغییرات نامطلوب در سیکنال را تشخیص داده ، بیمار و پزشکان را به کمک آلارم های مربوطه آگاه نماید.

به گفته محققین سازنده این ساعت به کمک الگوریتم های لازم می توان سیگنال قلبی را نیز توسط این ساعت اخذ کرده و به همراه موج فشار ارسال کرد.

با طراحی و ساخت این ساعت امید می رود علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه بیماران، بتوان درمانی با کیفیتی بالاتر و اطمینانی بیشتر ارائه داد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

.

.

حمید ضمیری (دانشجوی کارشناسی مهندسی پزشکی)

.

وب سایت مهندسی پزشکی مشهد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...