رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

moisture_narenji_ir.jpg?1311690082

 

 

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد باشید که ساعات زيادی از روز را به خیره شدن به صفحه نمایشگر کامپیوتر ها می گذرانيد، حتما خستگی چشم را تجربه کرده اید.

 

چشمانتان خسته می شود. گاهی احساس خارش، سوزش و اشک داريد و حتی چشمانتان قرمز به نظر می رسد. جالب است بدانيد که يکی از دلايل این خستگی خشکی محیط چشم است چرا که خیره شدن به مانیتور سبب میشود کمتر پلک بزنید.

 

یک کمپانی ژاپنی به نام J!NS با طراحی يک عینک، راه حلی ویژه برای خشکی محيط چشم در اثر خيره شدن زياد به نمايشگر ها ارائه کرده است.

 

همانطور که گفته شد خیره شدن مداوم باعث کم شدن حرکت پلک ها و به دنبال آن کم شدن ميزان طبیعی اشک برای مرطوب نگه داشتن چشم می شود. اين عینک دارای یک مخزن رطوبت است که می تواند رطوبتی جانبی برای چشم فراهم کند.

 

این مخزن رطوبت در جداره دسته فریم عينک جاسازی شده و با آب آشامیدنی معمولی پر می شود و می تواند يک الی دو ساعت محيط چشم را مرطوب نگه دارد تا خستگی برای کاربر چندان محسوس نباشد.

 

این عينک قرار از از ماه اکتبر امسال با قيمت 50$ فروش خود را از بازار ژاپن آغاز کند.

 

قيمت کمی گران به نظر می رسد. شايد شما هم مثل من ترجیح بدهيد که خودتان یک استراحت به چشمانتان بدهيد و پنجاه دلار بابت یک عينک مجهز به مخزن رطوبت نپردازيد. از طرف دیگر این طرح بیشتر یک کار تجاری به نظر میرسد و مشخص نیست این کار چقدر علمی است و آیا واقعا چنین تاثیری بر روی چشم دارد یا نه.

منبع:نارنجی

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...