رفتن به مطلب

ایران در علم کشاورزی 24 پله صعود کرد


ارسال های توصیه شده

جدول رده بندی جهانی تولید 4 علم/ ایران چه کشورهایی را پشت سر گذاشت

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با تشریح پیشرفت های علمی ایران در سالهای اخیر از صعود ایران در تولید علم رشته های علوم کشاورزی، شیمی، پزشکی و علوم کامپیوتر خبر داد و گفت: ایران در علم کشاورزی 24 پله صعود کرد.

جعفر مهراد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پیشرفت های علمی ایران و تلاش دانشمندان ایرانی در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی و فناوری کشور در سالهای اخیر چشمگیر بوده است افزود: نهضت تولید علم چند سالی است که مورد توجه دست اندرکاران نظام آموزش عالی کشور قرار گرفته و ضمن تأکید بر جنبه های کاربردی تحقیقات مشاهده می کنیم که در آستانه سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب تولید دانش در عرصه های گوناگون نویدبخش این واقعیت است که دانشگاههای کشور در راستای تمدن سازی و جنبش نرم افزاری به مطالبات عمومی پاسخ گفته و این جریان مولد همچنان با سرعت به حرکت فراگیر خود ادامه می دهد.

وی افزود: فضای تولیدات علمی قابل توجه است و رشد روزافزون دانشمندان ایران در عرصه های علمی نشان می دهد که ایران در زمره کشورهای تولیدکننده علم قرار گرفته است.

مهراد با اشاره به اطلاعاتی که درباره جایگاه ایران در رشته های علوم کشاورزی، شیمی، پزشکی و علوم کامپیوتر در پایگاه esi در مؤسسه اطلاعات علمی (isi) و رشد تولیدات علمی کشورها منتشر شده است، گفت: این اطلاعات مبین این واقعیت است که میزان تولیدات ایران در رشته های مختلف چند برابر شده و جایگاه هر یک از رشته ها چندین پله صعود پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ایران در رشته علوم کشاورزی با 24 پله صعود در مکان 16 جهان نشسته است و کشورهای آمریکا، برزیل ، اسپانیا و چین به ترتیب در تولید علم در حوزه علوم کشاورزی مقام های اول تا چهارم را به خود اختصاص داده اند. از آسیا نیز تنها هند، ژاپن، کره جنوبی و ترکیه چهار کشوری هستند که به ترتیب با رتبه های 5 ، 7 ، 13 و 14 از ایران جلوتر هستند. کشورهای پیشرفته ای مانند سوئیس، بلژیک، تایوان، زولاندنو، ایرلند، دانمارک و حتی روسیه بعد از ایران قرار دارند. رتبه روسیه در سال 2009 میلادی از نظر تولیدات علمی در رشته علوم کشاورزی 30 بوده است.

 

وضعیت تولیدات علم کشاورزی در دنیا و صعود 24 پله ای ایران

 

 

نام کشور ............ رتبه در جهان

 

 

 

آمریکا ................................ اول

 

 

برزیل .................................. دوم

 

 

اسپانیا ............................. سوم

 

 

چین ............................... چهارم

 

 

هند ................................. پنجم

 

 

ژاپن ................................ هفتم

 

 

کره جنوبی ................... سیزدهم

 

 

ترکیه ........................... چهاردهم

 

 

ایران ......................... شانزدهم

 

 

سوئیس، بلژیک، تایوان، نیوزلند، ایرلند و دانمارک .................................. از هفدهم تا بیست و نهم

 

 

روسیه .......................... سی ام

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...