رفتن به مطلب

■ تدوین نرم افزار هوشمند تعیین عمر پل ها در دانشگاه امیرکبیر


ارسال های توصیه شده

amirkabir_software_bridge.jpg

 

به گزارش خبرگزاری مهر، افشین فیروزی، پژوهشگر طرح، با اشاره به اینکه هم اکنون عمر پل ها به شکل تخمینی محاسبه می شود، گفت: عواملی مثل شرایط محیطی و بارگزاری در میزان عمر پل تاثیرگذار هستند که در این تخمین این میزان در نظر گرفته نمی شود.

وی افزود: مشکل دیگری که روشهای متداول دارند، ناتوانی آنها در تعیین میزان خرابی های آتی و هزینه های مورد نیاز آن است که می تواند هزینه های ساخت و نگهداری پل را از میزان پیش بینی شده بیشتر کند.

فیروزی ورودی نرم افزار طراحی شده را اطلاعات نقشه اجرایی، داده های حاصل از بررسی پل ساخته شده و همچنین میزان بارگزاری ذکر کرد و گفت: این نرم افزار با کمک هوش مصنوعی ضمن تعیین عمر دقیق تر پل، وضعیت آن در 5 یا 10 سال آینده و نیز دوره های ترمیم پل را مشخص می کند.

وی افزود:‌ با این اطلاعات سازندگان هزینه های نگهداری پل را نیز در محاسبات خود لحاظ و همچنین با ترمیم به موقع و پیشگیرانه از بروز خسارت های بیشتر جلوگیری می کنند.

این پژوهشگر اظهار داشت:‌ نرم افزار تدوین شده این امکان را نیز به طراحان و بخش تعمیر و نگهداری می دهد که با تغییر مصالح از جمله میلگرد و نوع آن، تاثیر هر عامل را در افزایش طول عمر در زمان طراحی یا ترمیم بررسی و روش اقتصادی تر را انتخاب کنند.

 

 

منبع :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...