رفتن به مطلب

عرب‌بیگی:ساخت سلاح ویژه مقابله با بالگردهای آپاچی و تانک‌های پیشرفته


ارسال های توصیه شده

13/11/1388

کد خبر : ندارد

منبع : خبرگزاری ریا نووستی

2lv6j0kcdwbgwwuwej4d.jpg

عرب‌بیگی:ساخت سلاح ویژه مقابله با بالگردهای آپاچی و تانک‌های پیشرفته

 

مسکو، 13 بهمن، خبرگزاری «ریا نووستی»/ رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با اعلام جدیدترین دستاوردهای این نیرو گفت: دشمن خیال نکند که اگر هلی‌کوپترهای آپاچی آنها در عراق و افغانستان عملکرد مطلوبی داشتند، در صورت تجاوز به ایران هم می‌توانند چنین اقتداری داشته باشند. یقینا ما با اقدامات خود به اقتدار آپاچی پایان خواهیم داد.

ناصر عرب‌بیگی رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به گستره کاری این سازمان در حوزه مقابله با تهدیدات هوایی در ارتفاع پست، مقابله با تهدیدات زمینی، مقابله با اقدامات جاسوسی و نیز مقابله با تروریسم تصریح کرد: در این محورها به عنوان تهدید، چندین برنامه اساسی و زیربنایی در دست اقدام است و در حوزه تسلیحات و تجهیزات نیز مولفه تحرک و واکنش سریع را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با تاکید بر موضوع چابک سازی و سبک‌سازی در تجهیزات، گفت: افزایش برد، دقت و سرعت عمل در برابر اقدام دشمن، همواره مد نظر متخصصین ما قرار دارد و ما به سرعت در حال انجام تحقیقاتی هستیم که بتواند این سه مولفه را در سلاح و مهمات‌های ما نهادینه کند.

عربیگی در خصوص تلاش برای طراحی تسلیحات ضدبالگرد در پدافند ارتفاع پست و ضدزره برای مقابله با خودروهای زرهی دشمن، آن را جزء برنامه‌های محوری و اساسی سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه دانست و تصریح کرد: چندین پروژه قابل توجه در این دو حوزه مهم در دست اقدام است که برخی از آنها نیز تست شده و در صورت تجاوز دشمن، آنها متوجه قدرت ما خواهند شد.

عربیگی از طراحی و ساخت پیشرفته‌ترین خودروی تاکتیکی در نیروهای مسلح ایران به نام "سفیر3 " خبر داد و تصریح کرد: این خودروی منحصر به فرد در ظرفیت یک و یک‌چهارم تن و با تجهیزات ویژه و قابلیت‌های بسیار بالا، شیب‌روی‌های عمودی و جانبی بسیار مطلوب ساخته شده و هیچ خودرویی در داخل کشور با این ویژگی‌ها ساخته نشده که اینچنین توان شیب‌روی را داشته باشد.

وی با اشاره به قدرت بالا و سرعت عمل ویژه این خودرو، اظهار داشت: این خودرو به سرعت قابلیت تبدیل به خودروی حامل سلاح، بویژه سلاح‌های پدافندی را دارد یعنی خودرویی 2 ماموریتی است که می‌تواند هم نفربر باشد و هم حامل سلاح.

رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه امروز تولید تانک و نفربر، توپ‌های صحرایی، پدافند موشک‌های ضدهوایی، خودروهای تاکتیکی، تجهیزات مخابراتی و جنگال در کشور به یک تولید روتین تبدیل شده است، ادامه داد: وقتی ما تکنولوژی موشکی با هم پیچیدگی‌هایش را در اختیار داریم و دنیا یکی از دستاوردهای مهم ما را در موشک سجیل مشاهده کرد و نیز توان پرتاب ماهواره در مدار زمین و برتر از همه اینها دانش هسته‌ای که امروز در کشور نهادینه شده را به عنوان یک صنعت بنیادین در اختیار داریم، یقینا تجهیزات نیروی زمینی هم جزو توانمندی‌هایی است که در داخل کشور وجود دارد.

2lv6j0kcdwbgwwuwej4d.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...