رفتن به مطلب

ساخت یک نانو آنتن جدید با الهام از فرایند فتوسنتز گیاهان


ارسال های توصیه شده

دانشمندان کانادایی با الهام از فرایند طبیعی فتوسنتز، نانو آنتن هایی را برای کنترل و هدایت انرژی جذب شده از نور خورشید ابداع کردند.

به گزارش سرویس علم و فن آوری پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از خبرگزاری مهر، تیمی از محققان دانشگاه تورنتو با الهام از فرایند فتوسنتز در گیاهان، مولکولهای مصنوعی را برای استفاده در نانو آنتن هایی ساختند که قادرند نور خورشید را جمع آوری کنند.

"شانا کلی" و "تد سارگنت" سرپرستان این تیم تحقیقاتی در این خصوص توضیح دادند: "ما کلاسهای مختلفی از نانو ذرات را توسعه دادیم که مجهز به بعضی از مواد داخل DNA هستند."

این محققان افزودند: "دقیقاً هماننند آنتهای واقعی در تلفنهای همراه و رادیوها، ساختارهای پیچیده ما می توانند انرژی را جمع آوری کنند و این انرژی را در یک نقطه متمرکز کنند. همچنین دقیقاً همانند آنتن هایی که در برگهای درختان نور را ذخیره می کنند، ساختارهای ما می توانند طول موجهای نور خورشید را دریافت کنند."

براساس گزارش PhysOrg، این کلاس جدید نانو آنتن های جمع آوری کننده نور برپایه مفهوم "نقاط کوانتومی" و از یک اتم مصنوعی ساخته شده اند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...