رفتن به مطلب

ماكارون فرانسوي


ارسال های توصیه شده

مواد لازم:

 

  • سفيده تخم‌مرغ: 3 عدد (90 گرم)

 

  • پودرشكر: 180 گرم

 

  • شكر دانه ريز: 40 گرم

 

  • پودر بادام: 125 گرم

 

  • رنگ موردنظر: به ميزان لازم

 

  • اسانس موردنظر: به ميزان لازم

 

 

 

روش تهيه:

 

در ابتدا سفيده‌هاي تخم‌مرغ را با همزن برقي به هم مي‌زنيم تا پف كنند و سپس آرام آرام شكر دانه‌ريز، رنگ و اسانس را به سفيده اضافه كرده و به هم زدن ادامه مي‌دهيم تا حالت فومي شكل پيدا كند. پودر شكر و پودر بادام را با يكديگر آسياب كرده و خوب مخلوط مي‌كنيم. بايد توجه داشته باشيم كه به واسطه چربي بادام حالت خميري شكل پيدا نكند. مواد خشك را در 3 مرحله توسط ليسك به خورد سفيده‌ها مي‌دهيم. يك ماسوره ساده به قطر 2 سانتي‌متر داخل كيسه قيف قرار مي‌دهيم. مايه را داخل قيف ريخته و دايره‌هايي به قطر 3 تا 4 سانتي‌متر از مايه روي كاغذ مي‌گذاريم. سيني را چند بار روي ميز مي‌كوبيم و به‌مدت 30 دقيقه در دماي محيط استراحت مي‌دهيم تا رويه ماكارون‌ها حالت چسبنده نداشته باشد سپس به مدت 20دقيقه روي پنجره وسط فر مي‌گذاريم. براي بين ماكارون‌ها پس از پخت از خامه يا كرم موردنظر مثل كرم‌هاي كره‌اي يا انواع مارمالاد‌ها استفاده مي‌كنيم.

 

نكته تكميلي

 

براي درست كردن اين شيريني بايد تمامي نكات زير را رعايت كنيم. 1- زرده و سفيده تخم‌مرغ‌ها را از روز قبل جدا كرده و سفيده‌ها را 24 ساعت در يخچال بگذاريم. 2- سفيده‌هاي تخم‌مرغ را به مدت 3 تا 4 ساعت از يخچال خارج كرده تا به دماي محيط برسند. 3- از تخم‌مرغ تازه براي ماكارون استفاده نمي‌كنيم.4- بهتر است از رنگ و اسانس پودري براي اين كار استفاده كنيم. 5- فر را از يك ساعت قبل گرم كرده و مطمئن مي‌شويم كه دماي آن بين 140 تا 150 درجه سانتي‌گراد باقي‌ مانده و بالاتر نخواهد رفت. 6- در كف سيني حتما بايد از كاغذ روغني يا صفحه‌هاي سيليكوني استفاده كنيم.7- مي‌توانيم روي صفحات را با روغن جامد چرب كنيم. 8- پس از اين‌كه ماكارون‌ها را در سيني گذاشتيم حتما سيني را 3 تا 5 بار به آهستگي روي سطح ميز مي‌كوبيم تا حباب‌هاي داخل ماكارون روي سطح آن آمده و از ماكارون‌ها خارج شوند 9- وقتي كه ماكارون‌ها داخل سيني آماده شدند آن‌ها را بين 30 تا 40 دقيقه در محيط آشپزخانه استراحت مي‌دهيم تا چسبندگي روي آن از بين برود. 10- دقت مي‌كنيم كه سطح زير ماكارون را هيچ‌وقت با روغن مايع چرب نكنيم.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...