رفتن به مطلب

ساخت و سازهای غیرمجاز با چراغ سبز شهرداری‌ها


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی چراغ سبز شهرداری‌ها برای ساخت و سازهای غیرمجاز را یکی از دلایل روند رو به گسترش این نوع ساخت و سازها در کشور مطرح کرد.

 

میرمحمد غراوی در هجدهمین نشست تخصصی شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور که در هتل پردیسان مشهد برگزارشد، اظهار داشت: یکی از معضلاتی که فراروی شهرهای کشور و به ویژه کلانشهرهای کشور وجود دارد ساخت وسازهای غیر مجاز است که در این رابطه قوانین موجود به شکل موثر نمی‌تواند مانعی برای جلوگیری از این امر باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اصلاح ماده 101شهرداری‌ها گفت: یکی از قوانینی که نیازمند اصلاحات است قانون ماده 100شهرداری‌ها است که براین اساس و باتوجه به توسعه ساخت وسازهای غیرمجاز در محدوده و حریم شهرها اصلاح این قانون امری انکارناپذیر است. وی با اشاره به اینکه بسیاری از احکام قلع صادر شده اجرایی نمی‌شود، ادامه داد: در بسیاری از موارد برای ساخت و سازهای غیرمجاز قلع بنا داده صادر می‌شود که باتوجه به قانون موجود مالک می‌تواند اقدام به تجدید نظر کند که در این راستا اگر نتیجه حاصل را کسب نکند،‌ می‌تواند به دیوان عدالت اداری مراجعه کند که اجرای این حکم را متوقف سازد.

معاون وزیر راه وشهرسازی افزود: در این ارتباط قانون منع فروش اراضی غیر مسکونی وضع شده‌ است که براساس آن هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاوری خلاف قانون می‌باشد و در صورت مشاهده دستگاه‌های خدمات‌رسان نظیر آب و برق حق وصول انشعاب برای این افراد را ندارد اما در برخی از موارد شاهد اجرا نشدن این قانون هستیم.

غراوی با اشاره به تبصره ماده 100 قانون شهرداری‌ها اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات ماده 100قانون شهرداری‌ها تبصره این قانون است که براین اساس مالک در صورت تخلف یک دهم ارزش معاملاتی می‌تواند جریمه تخلف دهد این در حالی است که در صورت گرفتن پروانه واحداث بنا مازاد در حدود50 متر، سه تا پنج برابر تخلف جریمه صادر می‌شود که ادامه این روند سبب می‌شود بسیاری از افراد از گرفتن پروانه ممانعت کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی پایبند بودن به اجرای سند توسعه شهرها را در جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز مهم ارزیابی کرد. وی در ارتباط با اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای شهرها اظهار داشت: اجرای طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی شهرها مطلوب نیست و در این راستا تغییراتی که در این طرح‌ها به منظور کسب درآمد شهرداری‌ها اعمال می‌شود در اجرایی نشدن کامل این طرح‌ها نیز نقش بسزایی داشته است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...