رفتن به مطلب

مخترعان جوان ايراني موفق به تبديل ضايعات پلاستيكي به سوخت شدند


ارسال های توصیه شده

وي درباره نحوه انجام اين طرح گفت: «روش استفاده شده بدين صورت است كه پيوندهاي شيميايي مواد اوليه (زباله‌هاي پلاستيكي) به وسيله حرارت بسيار زياد وارد شده، شكسته شده و سپس از طريق برخورد با كاتاليست‌هاي موجود پيوندهاي جديدي به آنها ايجاد مي‌شود. محصول اين واكنشها، مخلوطي از گازهاي اتان، متان، پروپان و بوتان و تركيب جامدي نظير مازوت است كه به عنوان سوخت در كارخانه‌ها و واحدهاي صنعتي قابل استفاده است. »

 

برگزيده ششمين جشنواره جوان خوارزمي درباره سيستم مورد نياز جهت استفاده از اين روش گفت: «اين طرح شامل يك راكتور شيميايي است كه براساس واكنشهاي كاتاليستي انجام شده از قسمتهاي مختلف نظير كاراكترها، هيترها و كاتاليستها تشكيل شده است. »

 

در قسمت كاراكترها كه شامل دو كاراكتر جمع‌آوري بالا و كاراكتر جمع‌آوري پايين است مواد با توجه به وزن و نسبتي كه دارند جمع‌آوري مي‌شوند. هيتر نيز حرارت لازم براي واپاشي تركيبات اوليه را تامين مي‌كند. كاتاليست‌ها هم كه در دو نوع صورت مخروطي و موازي هستند، به عنوان تسهيل كننده واكنش‌ها بكار مي‌روند.

 

اين پژوهشگر جوان با اشاره به اينكه مشابه اين روش توسط محققان كانادايي و هندي ابداع شده است، خاطرنشان كرد که روشهاي خارجي مستلزم استفاده از فشار بسيار بالاست كه هزينه‌ها و دشواري‌هاي طرح را به نحو چشمگيري افزايش مي‌دهد در حالي كه در روش ابداعي از فشار پايين كه سهل‌الوصولتر و بسيار كم‌هزينه ترست، استفاده مي‌شود.

 

وي ‌در پايان هزينه تحقيقات اين طرح را حدود 600 هزار تومان عنوان كرد و افزود که اين طرح در مدت چهارده ماه با همكاري اعضاي هيات علمي دانشكده پليمر دانشگاه صنعتي اميركبير انجام شده است.

 

گفتني است، ‌اين طرح با همكاري مجتبي شمس‌زاده، امير بيگي و آرش رئوف شيباني انجام شده است

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...