رفتن به مطلب

آغاز تامین انرژی الکتریسیته از انرژی خورشید در واحد علوم و تحقیقات


ارسال های توصیه شده

در سومین نشست مسوولین كمیته های علمی تخصصی مرکز علوم وفن آوریهای پیشرفته (CAST ) خبر داد :

 

آغاز تامین انرژی الکتریسیته از انرژی خورشید در واحد علوم و تحقیقات

 

پیشرفت بستر تکنولوژی در تمام سطوح از برنامه هایی است که با جدیت در مجموعه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری می شود و تا حدود زیادی در این زمینه موفقیت حاصل شده است .

 

 

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات دكتر مجید عباسپور مشاور ریاست دانشگاه و سرپرست مرکز علوم وفن آوریهای پیشرفته در این نشست از مقدمات سرمایه گذاری در یک نیروگاه بادی 2 مگا واتی در استان شمالی کشور و انتقال تکنولوژی بین شرکت CNTEC (China National Technical Import and Export Corporation) با دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: کمیته های علمی تخصصی باید هر چه سریعتر نقشه راه خود را جهت بررسی اولیه به دفتر مرکز تحویل دهند تا پس از بررسی و اصلاحات نهایی جهت بررسی و تصویب به شورای راهبردی ارائه شود.

 

وی در مورد وظیفه جانبی کمیته های علمی تخصصی گفت: کمیته فناوری نانو تاسیس سه رشته در مقطع کارشناسی ارشد را به همراه دروس و سرفصلهای مربوطه تهیه کرده و از طریق مرکز به معاونت آموزشی دانشگاه ارسال داشته اند ، ضمنا در واحد علوم و تحقیقات مرکز تحقیقات نانو تاسیس شده که کمیته علمی تخصصی فناوری نانو مرکز علوم و فن آوریهای پیشرفته در این زمینه واحد علوم و تحقیقات را یاری نموده است .

 

دكتر عباسپور ادامه داد: برای شناساندن فعالیت و کارآیی و پتانسیل مرکز و تشویق محققین ، بخصوص محققین دانشگاه آزاد اسلامی در امر تجاری سازی فناوری ها ایده برگزاری جشنواره مرکز علوم و فن آوریهای پیشرفته (CAST PRIZE ) را مطرح کرده ایم و در این راستا خواستار نظر کتبی کمیته های علمی تخصصی در نحوه اجرا و نوع جایزه این جشنواره هستیم.

 

وی افزود: پیشرفت بستر تکنولوژی در تمام سطوح از برنامه هایی است که با جدیت در مجموعه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری می شود و تا حدود زیادی در این زمینه موفقیت حاصل شده است ، به عنوان نمونه تحقیقات در سطح پایلوت و زمینه تامین انرژی گرمایی از انرژی خورشید در واحد علوم و تحقیقات بمنظور تامین آب گرم در ساختمانها در حال انجام است و این پروژه بصورت برنامه مدون به کلیه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی جهت اجرا ابلاغ شده است.

 

دکتر عباسپور تصریح کرد: طرح تامین انرژی الکتریسیته از انرژی خورشید در واحد علوم و تحقیقات شروع شده است.

 

دکتر عباسپور از تاسیس و راه اندازی مجتمع آزمایشگاهی شیخ بهایی در واحد علوم وتحقیقات در زمینه پلیمرها و پیل سوختی خبر داده و گفت: واحدهای علوم و تحقیقات در مراکز استانها تاسیس خواهد شد و بصورت شبکه ای که مرکز آن واحد علوم و تحقیقات تهران خواهد بود اداره خواهد شد که این تحول آینده بسیار خوبی را در فناوری در سطح دانشگاه آزاد اسلامی به همراه خواهد داشت.

 

مهندس عسکری مسئول کمیته علمی تخصصی آب شیرین کن ها و مدیر عامل شرکت فن نیرو نیز در این جلسه پروژه CHP (Combined Heat and Power) را معرفی کرده و اظهار داشت: این پروژه قادر است انرژی حرارتی لازم برای کشاورزی گلخانه ای در سطح دانشکده ها و گلخانه های دانشگاه آزاد اسلامی را تامین کنند.

 

دکتر قرآن نویس مسوول کمیته علمی تخصصی فیزیک نوین نیز در این نشست به تولید برق از زباله در کشور آلمان اشاره کرده و گفت: باقیمانده زباله حرارت داده شده را بعنوان یکی از مصالح لازم جهت تهیه آسفالت در کشور آلمان مورد استفاده قرار می گیرد.

 

وی تحقیقات در زمینه نانو فیزیک در واحد علوم و تحقیقات را مورد تاکید قرار داده و خواستار همکاری با کمیته علمی تخصصی نانو تکنولوژی در این خصوص شد .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...