رفتن به مطلب

ترمیم ضایعات استخوانی با پلیمرهای زیست سازگ


ارسال های توصیه شده

مدیر گروه پلیمرهای زیست سازگار پژوهشگاه شیمی و پتروشیمی ایران از ترمیم استخوانی با داربستها خبر داد و گفت: با پلیمرهای زیست سازگار و پوشش دهی سطح آنها با نانو هیدروكسی آپاتاید اقدام به ترمیم ضایعات استخوانی كردیم كه این پروژه در مرحله آزمایشگاهی است.

 

مژگان زندی در گفتگو با خبرنگار مهر به فعالیتهای بخش پلیمرهای زیست سازگار اشاره كرد و افزود: این بخش در زمینه های مختلف چون علوم سلولی و مهندسی پلیمر مطالعات زیادی انجام داده است.

 

bone%20repair.jpg

 

 

 

وی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران را پتانسیل قوی برای تهیه Scaffold (داربست) و تحقیقات بالینی و زیست سازگار دانست و اظهار داشت: در این راستا در زمینه های استخوان، غضروف، رگهای مصنوعی و دریچه های قلبی پروژه های تحقیقاتی زیادی تعریف و اجرا شده است.

 

زندی از اجرای پروژه ترمیم استخوان در این پژوهشگاه خبر داد و اضافه كرد: به تازگی در زمینه ترمیم استخوانها مطالعات زیادی انجام شد كه دستاوردهای زیادی به دست آمد و با همكاری برخی از پزشكان متخصص در بیمارستانها تست های Invivo (آزمایشهایی بر روی موجودات زنده در محیط آزمایشگاهی) و cell culture (كشت سلول در محیط آزمایشگاه) در حال انجام است.

 

وی به جزئیات این پروژه اشاره و خاطرنشان كرد: در این پروژه كاری كه انجام شد تهیه یك Scaffold (داربست) مناسب برای بازسازی و ترمیم استخوانهای آسیب دیده است. ما در این روش از تركیبات ژلاتینی سازگار با بدن و "هیدروكسی آپاتاید" استفاده كردیم.

 

مدیر گروه پلیمرهای زیست سازگار پژوهشگاه پلیمر "هیدروكسی آپاتاید" را ماده اصلی تشكیل بافت استخوانی در بدن دانست و ادامه داد: ما Scaffold های مناسب كه محیط و زیر ساختار مناسب برای رشد، تكثر و تمایز سلولها است را تهیه كردیم و با پوشش دهی سطح این داربست ها به وسیله نانو هیدروكسی آپاتاید توانستیم رشد سلولهای مزانشیمی را بر روی این داربست افرایش دهیم.

 

زندی با تاكید بر اینكه تست هایinvitro را انجام دادیم و تست های invivo آن در حال انجام است یادآور شد: این پروژه افقهای روشنی برای مهندسی بافت در آینده ایجاد می كند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...