رفتن به مطلب

راههاي برطرف كردن لك در خانه


afa

ارسال های توصیه شده

اگر به دلايلي كفش‌هاي‌تان خيس شده، براي خشك‌شدن آن‌ها يك كاغذ بزرگ روزنامه را مچاله كرده و آن را درون كفش قرار دهيد و اجازه دهيد جريان هوا آن را خشك كند. اين كار مانع از دفرمه شدن كفش مي‌شود.

 

هرگز براي پاك كردن لكه‌هاي چرب روي مانيتور يا صفحه تلويزيون از دستمال كاغذي استفاده نكنيد برخي از دستمال‌ها ذرات بسيار ريز خشن دارند كه موجب خش شدن شيشه مانيتور مي‌شود؛ از دستمال ضد‌خش استفاده كنيد.

 

 

 

  • پوست پرتقال يك پاك‌كننده قوي و خوب براي پاك كردن دستكش‌ها يا كيف‌هاي چرمي است. اين كار تاثير زيادي در نرم شدن و پاكيزگي چرم دارد.

 

  • براي پيشگيري از لك و بو گرفتن قاشق‌ها و چنگال‌ها بهتر است آن‌ها را جداگانه قبل يا بعد از شستن تمامي ظروف و با يك اسكاچ جداگانه بشوييد و خشك كنيد.

 

  • براي پاك كردن صفحه تلويزيون‌هاي lcd و از بين بردن گرد و غبار آن به جاي استفاده از پارچه بهتر است از فشارهوا كه توسط دستگاه‌هاي جاروبرقي توليد مي‌شود، استفاده كنيد.

 

 

 

  • هرگز روي زودپزي كه به تازگي خاموش كرده‌ايد آب نريزيد. اين كار موجب آسيب رسيدن به سطح زودپز شده و به مرور خاصيت پخت آسان و سريع آن را از بين مي‌برد.

 

  • براي پاك كردن درون فر يا مايكروويو از محلول سركه با آب استفاده كنيد. كافي است اين محلول را با كمك دستمال به ديواره‌هاي مايكروويو بماليد و اجازه دهيد تا خشك شود.

 

  • بهترين راه براي شستن فلاسك چاي آن است كه مقداري آب، مايع ظرفشويي و يك اسكاچ را درون فلاسك بيندازيد و پس از بستن در فلاسك، آن را به‌خوبي تكان دهيد و سپس آبكشي كنيد.

براي از بين رفتن جرم داخل كتري يا سماور بهترين كار جوشاندن مقداري سركه و آب درون سماور است. بعد از اين كار بهتر است اجازه دهيد سماور يكي، دو بار با آب خالي بجوشد تا بوي سركه از بين برود.

 

 

 

  • براي پاك كردن لكه آدامس از روي پارچه از يك قطعه يخ كمك بگيريد. يخ را به‌خوبي روي آدامس بكشيد تا خشك و كنده شود.

 

  • براي شست و شوي مجاري اتوي بخار بهترين كار استفاده از آب مقطر است؛ آب مقطر را درون مخزن اتو بريزيد و با كمك اسپري اتو چند بار اين آب را اسپري كنيد.

 

 

براي تميز كردن سبدهايي كه در خانه از آن‌ها استفاده مي‌كنيد كافي است از محلول جوش شيرين و يك برس براي پاكيزه‌كردن‌ آن‌ها كمك بگيريد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...