رفتن به مطلب

پدران نمونه!!


ارسال های توصیه شده

قورباغه

frog-guarding-froglets_8975.jpg

 

 

قورباغه پدر هر شب تخم‌ها را در آغوش می‌گیرد. وظیفه حمایت از تخم‌ها در برابر شکارچیان کوچک مانند حشرات به عهده اوست و مدام آن‌ها را مرطوب نگه می‌دارد.

 

اسب دریایی نوزاد روی دم پدر

 

heyvan.jpg

 

اسب دریایی گونه‌ای از ماهی‌ها هستند که وظیفه حمل نوزادان در دوره 10 تا 25 روزه بارداری بر عهده پدر است، در واقع اسب دریایی مذکر باردار می‌شود.

فلامینگو

greater-flamingo_560_600x45.jpg

 

 

اگر چه این حیوانات به صورت دسته جمعی زندگی می‌کنند اما فلامینگوهای پدر به تک همسری اعتقاد دارند. فلامینگوی پدر و مادر در تهیه لانه و ساخت آن و همچنین مراقبت از تخم و محافظت از فرزندشان با یکدیگر همکاری می‌کنند.

 

ساس دریایی

 

heyvan2.jpg

ساس دریایی پدر بعد از جفت‌گیری، وظیفه حمل کردن تخم‌ها را بر عهده دارد. ساس مادر با استفاده از یک چسب طبیعی تخم‌ها را به پشت ساس پدر می‌چسباند. پدر از تخم‌ها مراقبت کرده و برای جلوگیری از خراب شدن آن‌ها، گاهی تخم‌ها را در معرض هوای آزاد قرار می‌دهد.

 

مارموسِت

heyvan3.jpg

 

از آن‌جایی که معمولا نوزادان درون شکم مادر، 25 درصد از وزن میمون‌های مادر را تشکیل می‌دهند و این موجودات بهای سنگینی برای تولد یک نوزاد می‌پردازند، وظیفه پدران بسیار سنگین خواهد بود. نگه‌داری از کودکان در 2 شیفت به عهده پدر و مادرهایشان خواهد بود.

پرنده رئا

heyvan4.jpg

 

رئاهای پدر که در آمریکای جنوبی زندگی می‌کنند، وظیفه مراقبت از فرزندان را به عهده دارند. بعد از جفت‌گیری، پرنده‌های پدر مدت 6 هفته روی 50 تخم‌ می‌خوابند.

 

روباه سرخ

red-fox.jpg

 

 

روباه پدر با فرزندان خود بازی می‌کند و وظیفه تهیه غذا برای اعضای خانواده به عهده اوست. او با پنهان کردن غذا در نزدیکی لانه، به فرزندان خود یاد می‌دهد که چگونه به دنبال غذا بروند

جغد شاخدار

great-horned-owl_773_600x45.jpg

 

 

جغد شاخدار یک شریک و پدر زحمت‌کشی است. تمام مدتی را که جغد مادر روی تخم‌ها خوابیده است، جغد پدر به جست‌و‎جوی غذا رفته و برای شریک خود موش شکار می‌کند. هنگامی که جوجه‌ها سر از تخم بیرون آوردند، وظیفه تهیه غذا باز هم به عهده پدر خانواده است.

 

 

سوسک

 

heyvan6.jpg

 

سوسری‌هایی که از چوب تغذیه می‌کنند، برای فرزندان خود لانه و غذا تهیه می‌کنند. سوسری‌های پدر با خوردن فضولات پرندگان، نیتروژن لازم برای نوزادانشان را تهیه می‌کنند.

 

پنگوئن امپراتور

 

emperor-penguin_521_600x450.jpg

پنگوئن‌های پدر با تحمل سرمای زیر صفر درجه و بی‌غذایی از تخم‌های خود محافظت می‌کنند. بعد از این‌که پنگوئن مادر تخم گذاشت، پدر با پوست خود تخم را پوشانیده و مدت 4 ماه از آن مراقبت می‌کند.

 

شیر آفریقایی

african-lion-male_436_600x4.jpg

شیر آفریقایی در زمینه ایفای نقش پدری کمی عجیب به نظر می‌رسد. این شیر همیشه در سایه دراز کشیده و وظیفه یافتن و شکار غذا بر عهده شیر مادر است. شیر پدر تنها هنگامی که خانواده وی مورد تهدید قرار گیرد، به دفاع از آن‌ها می‌پردازد

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...