رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

5810586.jpg

منطقه سراب نيلوفر در استان کرمانشاه و در 20 کيلومتري شهر کرمانشاه در کنار مسير ارتباطي کرمانشاه - کوزران واقع شده است.سراب نيلوفر در طول جغرافيايي 46 درجه و 51 دقيقه و 32 ثانيه واقع شده است.عرض جغرافيايي اين محدوده نيز 34 درجه و 24 دقيقه و 49 ثانيه مي باشد و در ارتفاع 1331 متر از سطح دريا واقع شده است. مساحت مجموعه سراب نيلوفر در حدود 25 هکتار می باشد.. سراب مذکور دارای حجم کافی بوده و دریچه و کانال بتونی آن سرریز آب سراب را به رودخانه قره سو هدایت می کند این سراب دارای موقعیت مناسبی برای زندگی پرندگان آبزی مهاجر و بومی میباشد و بخش عمده ای از سطح آب سراب از نیلوفر زیبا و دیگر گونه های گیاهی کم نظیر پوشیره شده است .

 

سراب نيلوفر صرفا"به عنوان يک پهنهء آبي مورد استفاده شناگران در فصل تابستان بدون وجود فضاي سبز يا سايه قرارمي گيرد. آب زلال، تميز و عميق اين سراب به گفته شاهدان محلي با مناظر زيبا و منحصربفرد زير آب جهت غواصي مناسب است. اين سراب در سالهاي گذشته تحت مديريت نيرو انتظامي در دشتهاي حاصلخيز ماهيدشت بوده ،تا اينکه مورد توجه اهلي کرمانشاه قرارگرفته و جهت آماده سازي آن اقداماتي صورت ميگيرد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

بي نظيري سراب نيلوفر و تمايز آن با ساير پديده هاي مشابه در برخورداري از گونه گياهي نادر، زيبا و بديع نيلوفراست که خود به تنهايي قادر به جذب گردشگران منطقه اي و فرا منطقه اي جهت بازديد از اين گل که در نقش بر جسته هاي ايران باستان به نمايش درآمده است مي باشد. نيلوفر مظهر صلح و صفا و هديه اي شاهانه جهت پيشکشي براي شرفياب شدن است. گذشته از باورهاي باستاني ارزش نيلوفر آبي که بصورت انبوه تنها در تالاب انزلي در استان گيلان وجود دارد، موجب جذب گردشگران و علاقمندان آن است، ماه گل دهي اين گياه زيباترين منظره طبيعي را به نمايش مي گذارد و سراب نيلوفر در واقع ارزش وجودي خود را مديون نيلوفر هاي آبي آن است و اين شکنندگي زيست محيطي لزوم توجه پيش از پيش براي حفظ و جلوگيري از تخريب و انقراض اين پديده نادر و با ارزش را مي رساند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...