رفتن به مطلب

خواص باور نکردنی آلو خشک و فلفل


afa

ارسال های توصیه شده

امروزه جوانان وقت كمتری را به خوردن غذا صرف می كنند و فرصت بسیارمحدودی برای غذا خوردن دارند. به همین علت با عجله غذا مصرف می كنند و غذا را به خوبی نمی جوند... کیهان: سریع خوردن غذا موجب اختلالات و ناراحتی های گوارشی می شود.

 

یكی از رفتارهای تغذیه ای غلط كه در بین جوانان رواج زیادی دارد، با عجله غذاخوردن و خوب نجویدن غذاست.

 

امروزه جوانان وقت كمتری را به خوردن غذا صرف می كنند و فرصت بسیارمحدودی برای غذا خوردن دارند. به همین علت با عجله غذا مصرف می كنند و غذا را به خوبی نمی جوند.

 

این مسئله اشكالات زیادی در بردارد، از جمله آن كه می تواند موجب اختلالات و ناراحتی های گوارشی در بین آنها شود.

 

اولین مرحله هضم بعضی از مواد غذایی در دهان انجام می شود. به این ترتیب كه مواد غذایی در دهان به وسیله عمل جویدن خرد و ریز شده و تحت تاثیر آنزیم پتالین بزاق، اولین مرحله هضم آن ها انجام می شود كه برای هضم نهایی و جذب آماده می شوند.اگر عمل جویدن به خوبی انجام نشود، مواد غذایی به خوبی با آنزیم بزاق آغشته نشده و هضم اولیه دچار اختلال می شود و درنتیجه بار دستگاه گوارش اضافه می شود.

 

این كار موجب سنگینی و نفخ در دستگاه گوارش می شود و استمرار این وضعیت ناراحتی های گوارشی را به دنبال خواهد داشت.

 

آلوخشك كم خونی را برطرف می كند

آلوی خشك منبع خوبی از آهن است و برای جلوگیری از كم خونی بسیار مفید است.

 

آلو یك میوه تك هسته ای از خانواده هلو و زردآلو است. طعم آن از ترش تا شیرین متغیر است و به رنگ های زرد، سبز، قرمز و ارغوانی موجود است.

 

آلو یكی از منابع غنی پتاسیم است و با توجه به این كه آلو حاوی سدیم كمی نیز است، مصرف متعادل آن دركنترل فشارخون می تواند موثر باشد.

 

آلو یكی از منابع خوب آنتی اكسیدان ها است و به دلیل داشتن فیبر از یبوست جلوگیری می كند. آلوی خشك منبع خوبی از آهن است و برای جلوگیری از كم خونی بسیار مفید است.

 

آلو از افزایش فشارخون جلوگیری می كند و مصرف آن موجب كنترل قندخون می شود و برای پیشگیری از بروز بیماری های قلبی-عروقی، سرطان و بیماری های گوارشی مفید است.

 

۱۰ خاصیت باورنكردنی فلفل

فلفل یك مسكن قوی است كه خواص متعددی دارد. خواصی كه باعث می شود شما تا دوران سالمندان از سلامت جسمی مناسب برخوردار باشید:

 

۱- كاپساسین ماده ای در فلفل است كه سبب گرم بودن این گیاه می شود. هرچند كه فلفل گیاهی گرم است، اما كاپساسین موجود در آن در واقع سبب كاهش درجه حرارت بدن می شود كه یكی از دلایل اصلی تمایل مردم مناطق آب و هوایی گرم به مصرف زیاد فلفل محسوب می شود.

 

۲- فلفل موجب افزایش اشتها می شود.

 

۳- كاپساسین موجود در فلفل، باعث كاهش بروز زخم معده می شود.

 

كاپسیاسین موجب افزایش جریان خون در قسمت مخاطی معده و تولید موكوس به وسیله دیواره معده می شود، بنابراین بافت معده در برابر ترشح اسید معده مصون باقی می ماند.

 

۴- كاپساسین سبب كاهش میزان كلسترول خون می شود، این موضوع موجب كاهش احتمال گرفتگی رگ ها می شود، این گیاه همچنین از انعقاد خون در رگ های خونی جلوگیری می كند، این دو خاصیت موجب می شود كه مصرف فلفل به پیشگیری از بیماری های قلبی و آرترواسكلروز (سخت شدن رگ ها) كمك كند.

 

۵- فلفل خاصیت ضدسرطانی نیز دارد. كاپساسین موجود در فلفل، به عنوان یك تركیب ضدسرطانی عمل كرده و مانع از فعالیت تركیبات سرطان زا در بدن می شود و از تشكیل تومورهای بدخیم در بدن جلوگیری می كند.

 

۶- میزان بالای ویتامین ث موجود در فلفل دلمه ای باعث می شود، این نوع فلفل برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی مفید باشد. بد نیست بدانید یك فلفل دلمه ای متوسط، بیش از ۳ برابر نیاز روزانه بدن ویتامین ث دارد.

 

۷- فلفل یك مسكن قوی است. این گیاه ابتدا سبب تحریك درد می شود، اما سپس شدت علایم درد را در بدن كاهش می دهد. این امر كاهش شدت سیگنال های درد در بدن است.

 

۸- فلفل موجب تحریك سیستم ایمنی می شود، به همین دلیل می تواند از ایجاد عفونت جلوگیری كند. تحقیقات نشان داده كسانی كه به طور مرتب فلفل می خورند، كمتر به بیماری های عفونی مبتلا می شوند.

 

۹- خاصیت ضدباكتری فلفل موجب پیشگیری و درمان اسهال عفونی می شود.

 

۱۰- فلفل مانند یك داروی ضداحتقان، سبب رقیق شدن خلط و خارج شدن آن از ریه ها می شود.

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...