رفتن به مطلب

سفر به اعماق دب اکبر


ارسال های توصیه شده

قاب ژرف

سفر به اعماق دب اکبر

جام جم آنلاين: تصویری شگفت انگیز و عمیق از صورت فلکی دب اکبر که شما را به اعماق این منطقه از آسمان می برد

100847226264.jpg

وب سایت معروف تصویر روز نجومی (

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
)، که به دلیل انتشار هر روزه بهترین تصاویر و نماهای نجومی و فضایی، یکی از منابع مورد توجه عکاسان و علاقمندان عکاسی در سراسر جهان قرار دارد روز 3 تیر امسال، تصویری آماتوری و ژرف از منطقه شناخته شده ای از آسمان را منتشر کرد که بازدیدکنندگان بسیاری را شگفت زده کرد.

روخلیو برنال آندریو (

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
) عکاس این نمای استثنایی از صورت فلکی دب اکبر است. البته این نمای چشمگیر چیزی نیست که شما بتوانید مشابه آن را حتی در شبی بسیار تاریک ببینید و یا بتوانید آن را در یک قاب عکاسی ثبت کنید. این عکس در حقیقت موزاییکی از 24 تصویر مجزا است که در کنار یکدیگر قرار داده شده است. هر یک از این تصاویر ژرف توانسته است بخش هایی از یکی از معروف ترین صورت های فلکی آسمان شمالی را به دام بیاندازد و نمایی آشنا از این صورت فلکی تهیه کند اما نکته مهم و استثنایی این تصویر در آشنایی نمای ظاهریش نیست بلکه در این امر نهفته است که شما می توانید در
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
این تصویر با افزایش بزرگنمایی جزییات بی نظیری از اجرام غیر ستاره ای از جمله از اجرام فهرست مسیه موجود در این ناحیه آسمان نظیر M51، M101، M40،M109 ، M108 و M107 و همچنین نمایی بی نظیر از سحابی جغد را که در حقیقت یک سحابی سیاره نما است را به وضوح مشاهده کنید (برای پیدا کردن سحابی جغد کنار کهکشان M97 را جستجو کنید).

2011-05Andreo_BigDipper900_Labeled.jpg

عکاس این تصویر رخلیو برنال آندریو متولد اسپانیا است و برای 22 سال است که در ایالات متحده زندگی می کند. کار حرفه ای او مدیریت یک شرکت کوچک اینترنتی است که در سال 200 تاسیس کرده است.

randreo.jpgاما او نیز مانند بسیاری از منجمان آماتور دیگر، زندگی شبانه ای نیز دارد زندگی که در شب های صاف و بدون مهتاب آغاز می شود و باعث می شود او وسایل عکاسی خود را پشت ماشینش گذاشته و به مناطقی که آسمانی تیره تر دارد برود. او تصاویر نجومی اش را در وب سایت شخصی اش به نشانی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
قرار می دهد و می توانید برای دیدن این تصاویر و همچنین مشاهده فهرستی از ابزارهایی که او برای این نوع از عکاسی اش استفاده می کند و همچنین سفارش آثار او به آن مراجعه کنید.

شما می توانید نسخه با کیفیت بالای این تصویر را به همراه توضیحات عکاس در باره آن، در

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
نیز مشاهده کرده و با افزایش بزرگنمایی بر روی آن جزییات بیشتری از کهکشان ها و اجرام غیر ستاره ی زمینه را ببینید. همچنین در
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
می توانید نسخه فارسی شده تصویر روز نجوم را به همراه توضیحات فارسی آن ببینید. پروژه تصویر روز نجومی فارسی بخشی از فعالیت های وب سایت ماهنامه نجوم است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...