nazfar 8746 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 4 تیر، ۱۳۹۰ مرسدس نام یک دختر اسپانیایی است و اصولاً یک اسم اسپانیایی است که به معنایوقار و زیبایی است.آن آرم جاودان در سال 1903 طراحی گردید اما در سالهای1909 ( دو بار ) ، 1916 و 1921 تکامل یافت تا اینکه در سال 1926 به یکستاره طلایی با دایره ای که دور آن را محصور کرده بود مبدل گردید و تا بهامروز به همین شکل و شمایل ماند. کارل بنز در بیست و پنج نوامبر سال1844 در کاسروه ( یکی از شهرهای آلمان ) پا به عرصه وجود گذاشت وقتی دوساله بود پدرش درگذشت . با وجود وضع بد مالی ، مادرش امکانات آموزشی رابرای او فراهم نمود . کارل بنز دبیرستان را زیر نظر (( فردیناند رتین بافر)) به پایان رساند و بعد از آن در دانشکده فنی در شهر کاسروه ادامه تحصیلداد . همزمان با تحصیل یک دوره دو ساله را در یک کارخانه فنی و مهندسی درکاسروه گذراند در مدتی که آنجا بود ، کارل تجربه های مقدماتی را در همهزمینه های فنی کسب کرد . اولین تجربه کاری او ، به عنوان یک طراح در ساختیک کارخانه در شهر (( مانهایم )) بود . وی در سال 1868کارش را از دست دادو جذب شرکتی به نام (( Gebruder Benckiser Eisen werke und MaschinesFabrik )) شد این شرکت بیشتر کارهای ساختمانی و پلسازی انجام می داد .سپس در کارخانه (( Ben ckiser )) در وین مشغول بکار شد . در سال 1871اولین شرکت خود را در مانهایم به کمک یک مکانیک به نام آگوست ریتر تاسیسکرد و به زودی معلوم شد ریتر همکار مناسبی نیست در نهایت بنز تنها با کمکنامزدش ، برتا رینگر ، موفق شد بر موانعی که سد راه او شده بودند پیروزشود یکی از دلایل پیروزی او این بود که برتا جهیزیه اش را فروخت و بنزتوانست سهام ریتر را خریداری نماید . در سال 1872 برتا و کارل ازدواجنمودند. کارل و برتا پنج فرزند به نامهای ایگن ( 1873 ) ، ریچارد (1874) ، کلارا ( 1877 ) ، تایلد ( 182 ) ، الن (1890 ) داشتند . بنزابتدا در تجارت موفقیتی بدست نیاورد و خوش شانس نبود .برای مثال (( Ironfoumdry and mechanical work shop )) که از کارگاههای او بود توسط مامورانسلطنتی مصادره شد در طول این مدت کارل تمام توانایی اش را روی توسعهموتورهای دو زمانه متمرکز کرد . بنز چند امتیاز مهم برای تولید و تکمیلکردن موتور دو زمانه اش دریافت کرد ، و تا وقتی که به استانداردهای موردنظرش نرسید ، دست از کار نکشید به عنوان مثال یکی از این امتیازهایی کهبه بنز اعطا شد این بود که سیستم موتورهای سرعتش را تنظیم کند وی با کمکمخترعان و همکاران جدیدش ، عکاس معروف (( امیل بوهلر )) و برادرش، یکبازرگان و با پشتیبانی مالی یک بانک در مانهایم یک شرکت سهامی در سال 1882تاسیس کردند و آن را (( Gas motoren-fabrik Mannheim )) نامیدند. کارل بنز50% از سهام شرکت را در اختیار داشت او به عنوان یک عضو هیئت مدیره وسهام دار از حق اظهار نظر کمتری نسبت به دیگران برخوردار بود همکارانش ((دیگر سهامداران )) سعی کردند که نفوذشان را در شرکت بیشتر کنند و بالاخرهاین برخوردها باعث شد که بنز شرکت را در سال 1883 ترک کند . در سال1883 بنز یک پشتیبان مالی دیگر را در ماکس رز پیدا نمود او کسی نبود جز ((بردریک ویلهم ابلینگر )) . فردریک فروشگاه دوچرخه فروشی را اداره می نمودو بنز علاقه وافری را به وسایل موتوری در او یافت . در اکتبر همان سال بنزو 2 نفر دیگر که یکی از آنها فردریک بود شرکت (( Benz & co )) راتاسیس نمودند نیروی کار این شرکت به 25 نفر می رسید . این کمپانی تا جاییپیشرفت کرد که قادر بود امتیاز تولید موتورهای بنزینی را واگذار کند اکنونبنز می توانست بیشتر وقتش را وقف توسعه موتورهای اتومبیل کند. وی راه خویشرا از دایلمر جدا کرد و موتور چهار زمانه بنزینی خودش را بر روی کالسکه اینصب کرد. در سال 1886 بنز از اولین خودروی خود پرده برداری کرد و آنرا بهنمایش عمومی گذاشت . بین سالهای 1885 تا 1887 ، سه مدل از این نوعخودروها را طراحی کرد. مدل اول که بنز آنرا در سال 1906 به موزه آلماناهداء کرد. مدل دوم که چندین بار طراحی و بازسازی شد. مدل سوم که ازچرخهای چوبی استفاده می کرد و (( برتا )) برای اولین بار با این خودرو بهمسافرتی طولانی رفت . در سال 1886 تولیدات بنز جوابگوی تقاضای مردمبرای خودرو نبود و او(( Benz & co . Rheinische Gas motoren Fabrik ))را به کارخانه بزرگتر در والدهافتتراس منتقل نمود. دراین کارخانه تا سال1908 خودرو تولید می شد. در سال 1893 مرسدس بنز خودروهایی تولید می کرد کهمجهز به محورهای پیچشی بود . بین سالهای 1894 تا 1901 بنز خودرو مدل ((velo )) را در کارخانه ((Benz & co )) تولید می کرد. این خودرو ازقیمت متعادلی برخوردار بود و از این خودرو دو نفره جمعاً 120 دستگاهتولید شد. بتدریج Benz & co به قدری پیشرفت کرد که پیشتاز در امرخودرو سازی شد و در نهایت در سال 1899 به یک شرکت سهامی تبدیل شد ((جولیوس گان )) عضو هیئت مدیره و مسئول امور بازرگانی شرکت شد کارگران قسمتتولیدی از 50 نفر در سال 1890 به 340 نفر در سال 1899 رسید. در همین سالبنز به تنهایی 572 دستگاه خودرو تولید کرد . در سال 1906 کارل بنز شرکتی بنام (( Carl Benz shone )) در لیدنبورگ تاسیس کرد . سهامداراناین شرکت خودش و پسرانش بودند در ابتدا آنها سعیشان بر این بود کهخودروهایی با موتور بخار تولید کنند با این حال ، زمان به سرعت تغییر میکرد و تقاضا برای این موتورها به سرعت رو به کاهش بود . آنها مجبور شدندکه خط مش را تغییر دهند. در سال 1923 تعدادی از (( Benz 350 )) تولید شد.در این زمان ، خانواده بنز به شهر لیدنبورگ مهاجرت کردند. در سال 1912 ویشرکت را به عنوان یک شریک ترک کرد و پسرانش ، ایگن و ریچارد را تنهاگذاشت. شرکت به سرعت پیشرفت کرد و شعبه هایی در بازارهای مختلف ایجاد کرد.برای مثال در انگلیس خودروهای تولیدی این شرکت ، بخاطر کیفیت بالایی کهداشتند به عنوان تاکسی بکار گرفته شدند و هر روز به محبوبیت آنها افزودهمی شد . در سال 1923 کارل آخرین خودروهای تولیدی خود را ساخت. این خودرویکی دارای 8 و دیگری 25 اسب بخار قدرت تولید می کرد. هر دو این خودروها رابنز برای استفاده شخصی خودش نگه داشت و از آنها لذت برد و هرگز آنها رانفروخت این خودروها امروزه در موزه نگهداری می شوند . کارل بنز در چهارم آوریل 1929 در منزلش واقع در لیدنبورگ در گذشت و امروزه خانه اش به عنوان دفتر مرکزی مرسدس بنز استفاده می شود .24 ژانویه 1903 ، روزی بود که کارل بنز از کارهای فنی کناره گیری کرد، وبه عنوان ناظر هیئت مدیره به کار خودش ادامه داد. این اقدام او نتیجهمشاجره ای بود که با مدیر عامل داشت زیرا مدیر عامل تصمیم داشت که ازطراحان فرانسوی در طرح مانهایم استفاده کند و هدفش مقابله و رقابت با ((مرسدس )) بود . همچنین دو پسر کارل ، ایگن و ریچارد ، همراه با ایناقدام او شرکت را ترک کردند اگر چه ریچارد در سال 1904 به عنوان مدیرتولید خودروهای مسافرتی به شرکت برگشت. در پایان همان سال کل فروش شرکت3480 دستگاه بود . 4 لینک به دیدگاه
nazfar 8746 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 4 تیر، ۱۳۹۰ اميل جلينک (سرمایه دار بزرگ اتریشی) که در سال 1897 بسيار مجذوب خودروهاي دايملر شده بود يکي از خودرو هاي دايملر را خريد و سپس با معرفي و فروش خودروهاي دايملر به ساير دوستان و آشنايان کم کم به طور غير رسمي مامور فروش شرکت دايملر شده بود. در سال 1899 در حين مسابقه حادثه اي غم انگيز رخ داد و با انهدام خودروي 23 اسب بخاري، راننده دايملر کشته شد. اين موضوع باعث از رونق افتادن دايملر شد و دايملر تصميم گرفت از مسابقات خارج شود. اميل جلينک که در اين زمان به هيئت رييسه شرکت پيوسته بود، با اين کار مخالف بود. بنابراين با اينکه مهندس نبود فهميد که بايد مرکز ثقل پايين تر و فاصله دو محور بيشتر شود. «پل دايملر» پسر «گوتليب دايملر» طراحي يه ماشين مسابقه اي جديد رو انجام داد. از سال 1899 اميل جلينک با نام مستعار «آقاي مرسدس» در مسابقه شرکت کرد و تغييرات نهايي پروژه خودرويي رمانتيک بود که اسم دختر 10 ساله دايملر «مرسدس» براش انتخاب شد. در سال 1902 آرم ستاره سه پر(که گاهي نيز چهار پر استفاده مي شد) براي خودروهاي شرکت دايملر (مرسدس) در نظر گرفته شد و براي اولين بار در سال 1902 استفاده شد. در آن زمان آرم شرکت بنز حلقه اي از برگ بود. در سال 1926 بعد از جنگ جهاني اول که صنعت آلمان رو به زوال بود دو شرکت دايملر و بنز براي بقاي خود چاره اي جز ادغام شدن نداشتند.پس از ادغام دو شرکت ستاره دايملر در وسط حلقه برگ بنز قرار گرفت (همان ستاره در ميان حلقه برگي آبي رنگ که تا کنون روي تمام محصولات دايملر بنز خودنمايي مي کند) و با نام تجاري مرسدس بنز شناخته مي شود. اين آرم طي چند مرحله تغيير يافت تا به شکل امروزي در آمد که رويکاپوت بنزها به صورت ايسناده قرار دارد. ولي آن آرم آبي اوليه هنوز هم به اندازه کوچک روي جلو پنجره تمام بنز ها ديده مي شود. 4 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده