رفتن به مطلب

کاندومینیوم ( کاندو) چیست؟


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

st-sauveur-condo-a-louer-1.jpg

 

آپارتمانهای کاندومینیم اماکن آبرومند و و راحت تری میباشند و به دو گروه تقسیم میشوند: آپارتمانهای کاندومینیم استاندارد و آپارتمانهای کاندومینیم بسیار تجملی . ما در ايران عبارت کاندومینیوم نداريم اما در واقع این، همان آپارتمان خودمان است اما با توضیحاتی چند. شاید وقتی به کانادا بیایید و برای اولین بار این عبارت را بشنوید، ندانید که چیست. برای شما دوستان تازه وارد، توضیحاتي جهت معرفی کاندومینیوم خواهيم داد. . کاندومینیوم ( ConDominium ) که بدان کاندو هم میگویند عبارت است از یک منزل آپارتمانی در یک برج، بشکلی که آن واحد آپارتمانی، دارای مالکيت مجزاست. کاندو میتواند بشکل یک آپارتمان بلند مرتبه، خانه های کوتاه و حتی یک ساختار deteched (جدا شده) باشد. هر مالک، برای واحد آپارتمانی خود یک سند دریافت میکند که او را قادر میسازد تا وام (mortgage) بگیرد و یا واحد خود را بصورت انفرادی و جدای از سایر واحدها بفروش برساند. وقتی یک واحد کاندو میخرید، مالک آن میشوید و تمامی منافع و مخارج آنرا تقبل میکنید. مثلا مالیات آنرا پرداخت مینمائید که در مقایسه با تهران به نظر گرانتر میرسد شاید چیزی حدود 100 دلار به بالا که بستگی به متراژ آپارتمان و محل آن دارد. این رقم با صدور صورتحساب و ارسال آن به شما، باید هر دو ماه یکبار پرداخت شود. بغیر از این باید سهم خود از سرویس و نگهداری را که بدان Maintnance Fee میگویند را نیز ماهیانه پرداخت کنید.

کلمه کاندومینیوم به لاتین بوده و مرکب از دو کلمه Con به معنای "با هم" و Dominium به معنای "ملک" میباشد، که با هم، ملک اشتراکی معنا میدهد. با این معنا درمییابیم که یک کاندومینیوم مثل مجموعه آپارتمانی خودمان در ایران، ملکی است که به شما تعلق دارد و در عین حال بخشهایی از آن بصورت اشتراکی مصرف میشود، مثل: سالن ورزش، قسمت چمن کاری، زیرزمین، پارکینگ، زمین تنیس، استخر، سالن بیلیارد، سونا، سالن بسکتبال، سالن اسکواچ، سالن مهمانی، سویت های مخصوص مهمان.

انتخاب کاندومینیوم نسبت به خانه مزایایی دارد که شامل قیمت ارزانتر و وقت بیشتر برای شماست. چون وقتی در خانه زندگی میکنید تمام کارهای تعمیراتی و سرویسی را باید خودتان پیگیری کنید. اما در کاندو، قسمت اعظم کار را شما انجام نمیدهید. اما در عین حال آزادی خانه را در کاندو ندارید.

شما میتوانید داخل آپارتمانتان را هر جور خواستید تزیین کنید اما آنچه به بیرون کاندو مربوط است از حوزه عملکرد شما بیرون است و مثلا نمیتوانید دیوار بیرون آپارتمانتان را مطابق نظرتان رنگ بزنید.

مدیریت کاندو توسط هیئت اداره میشود . کاندو حالت یک شرکت بخود میگیرد که سرمایه گذاری در آن انجام شده و میتواند سود بدهد. افراد هیئت مدیره توسط مالکین انتخاب میشود. تصمیمات مهم در جلساتی توسط مالکین اخذ میشود.

هزینه ماهیانه ای که پرداخت میکنید معمولا جهت تعمیرات و تمیز کاری، بیمه آپارتمان، جمع آوری زباله میباشد. یکی از نکاتی که هنگام خرید کاندو باید مورد توجه قرار دهید، هزینه ماهیانه این خدمات است که میتواند شامل آب، برق، گرما، تلویزیون کابلی هم باشد. معمولا این هزینه در کاندوهایی که بصورت آپارتمان هستند بیشتر است تا کاندوهای بشکل خانه.

 

بعضی از کاندوها دارای نگهبان(Security) 24 ساعته هستند که قطعا محیط زندگانی شما را امن تر میکند.

 

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...