.MohammadReza. 19850 اشتراک گذاری ارسال شده در 2 تیر، ۱۳۹۰ خط 7 مترو تهران معرفی: این خط که چند ماهی است از شروع حفاری تونل های آن می گذرد، به صورت L می باشد و از دو قسمت کلی شرقی غربی و شمالی جنوبی تشکیل می شود. قسمت شرقی غربی آن از شهرک امیرالمومنین در جنوب شرقی تهران آغاز شده و تا بزرگراه شهید نواب صفوی (بریانک) ادامه میابد، همچنین قطعه شمالی جنوبی آن از بریانک تا سعادت آباد و به طول تقریبی 14 کیلومتر امتداد دارد. طول کلی تونل 27 کیلومتر (13 کیلومتر شرقی غربی و 14 کیلومتر شمالی جنوبی) می باشد که دارای 25 ایستگاه است که با اکثر خطوط مترو تلاقی دارد. 7 لینک به دیدگاه
.MohammadReza. 19850 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 2 تیر، ۱۳۹۰ روش حفاری: برای حفر تونل این خط از دو TBM سپر متعادل کننده فشار زمین استفاده شده است که یکی قطعه شمالی جنوبی و دیگری قطعه شرقی غربی را حفر میکند. زمان اجرای پروژه به مدت 3 سال تخمین زده شده است. پیمان کار این پروژه شرکت مهندسی سپاسد وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا می باشد. مشخصات TBM استفاده شده در این پروژه: این ماشین ها ساخت شرکت ایتالیایی برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام می باشد. قطر دستگاه 9.15 متر طول دستگاه: در قطعه شمالی جنوبی 14 متر و در قطعه شرقی غربی 12 متر نوع دستگاه :EPBS با توجه به جنس زمین در مناطق شهری و به ویژه تهران که آبرفتی و سست شناسایی شده اند، و با توجه به قطر نسبتا زیاد این تونل، بهترین گزینه برای حفر تونل ، سپر متعادل کننده فشار زمین است. 7 لینک به دیدگاه
Alireza Hashemi 33392 اشتراک گذاری ارسال شده در 3 تیر، ۱۳۹۰ با به کارگیری دستگاه حفار اتوماتیک (TBM) قادر به حفر روزانه 15 متر از تونل مترو در خط 7 مترو خواهیم بود در حالی که هم اینک با روش های معمول در هر جبهه کاری حدود یک متر در روز حفاری صورت می گیرد. مجری خط 7 مترو تهران با تاکید براینکه به کارگیری دستگاه حفار اتوماتیک علاوه بر افزایش سرعت ساخت و توسعه مترو دارای مزایای بسیار زیادی است گفت: ایمنی بالا در حفر تونل ها یکی از ویژگی های بارز به کارگیری این دستگاه ها است زیرا دستگاه حفار اتوماتیک براساس تعادل فشار زمین حرکت می کند و به همین دلیل حتی در خاک های سست هم حفر زمین با ایمنی بالا صورت می گیرد. خط 7 مترو تهران از منطقه سعادت آباد در شمال غربی شهر آغاز می شود و با عبور از میدان صنعت، برج میلاد، بزرگراه چمران، میدان توحید، بزرگراه نواب، خیابان هلال احمر، خیابان مولوی تا بزرگراه شهید محلاتی و ورزشگاه تختی ادامه می یابد.وی افزود: خط هفت مترو تهران 27 کیلومتر است و 25 ایستگاه خواهد داشت و روزانه از طریق این خط حداقل 670 هزار نفر مسافر جابه جا خواهد شد. مجری خط 7 مترو تهران با بیان اینکه این خط با اکثر خطوط مترو مانند خطوط 1،3،4 و 6 ایستگاه های تقاطعی خواهد داشت گفت: در فاز نخست اجرای این پروژه چند ایستگاه حدفاصل بزرگراه نواب تا پارک گفتگو در دست ساخت قرار می گیرید که براساس برنامه ریزی ها در صورت تامین به موقع اعتبارات تا سال 91 فاز نخست به بهره برداری می رسد. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 5 لینک به دیدگاه
.MohammadReza. 19850 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 12 تیر، ۱۳۹۰ این تونل ، اولین تونل در ایران است که سیستم دفع مواد حفر شده در آن به طور کامل توسط نوار نقاله انجام می گیرد. همچنین سیستم انتقال افراد، وسایل نگهداری و... توسط لوکوموتیو و واگن است. طول کل نوار نقاله در دسترس در قطعه شمالی-جنوبی 7 کیلومتر می باشد که بعد از رسیدن تونل به کیلومتر 7 (در محدوده بوستان گفتگو) دومین شفت تونل حفر شده و عملیات ترابری از این شفت انجام خواهد شد تعداد سگمنت ها در هر حلقه نگهداری 1+1+6 می باشد که توسط پیچ به یکدیگر متصل شده که به منظور تقویت، پشت آن ماده ای (متشکل از بنتونیت، سیلیکات، سیمان و ریتاردر) تزریق می شود. مشخصات کلی دستگاه حفار: قطر حفاری: 9.164 متر نیروی محرکه کاترهدر: 2100 کیلووات نیرای رانش: 65000 کیلو نیوتون تعداد جک های تراست: 38 عدد سرعت چرخش کاتر هدر: 0 تا 2 دور در دقیقه حداکثر گشتاور مجاز: 20063 کیلونیوتون در متر حداکثر گشتاور مجاز در راه اندازی: 25079 کیلونیوتون در متر عرض سگمنت ها: 1.5 متر مولد نیروی محرکه: 11هیدرو موتور روش انتقال مواد حفاری شده: سیستم حلزونی و نوار نقاله طول شیلد: 10 متر طول دستگاه و سیستم پشتیبان: 95 متر ضخامت سگمنت: 0.35 متر 5 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده