JMSBeta 548 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 خرداد، ۱۳۹۰ موفقيت مايکروسافت در طراحي و ساخت کنسول بازي Xbox موجب شده است تا اين شرکت با الگوبرداري از اين محصول به فکر توسعه و ارتقاي ديگر محصولات سختافزاري و نرمافزاري خود بيفتد. بر اين اساس استيو بالمر، مديرعامل مايکروسافت اعلام کرده که قصد دارد با الهام از روند توليد و عرضه اين محصول، فعاليتهاي خود را در دنياي رايانههاي لوحي و تلفنهاي همراه به پيش ببرد. بالمر در اين باره گفت: «ما در اين زمينه به صورت هوشمندانهتر عمل ميکنيم. من فکر ميکنم که بهترين نوآوري در اين زمينه عدم ايجاد شکاف بين فضاي سختافزاري و نرمافزاري محصولات است تا از اين طريق بتوانيم سيستمهاي کامل و يکپارچهاي را در اختيار کاربران بگذاريم». کنسول بازي Xbox از جمله محصولات پرطرفدار شرکت مايکروسافت محسوب ميشود که به عنوان مجموعهاي متشکل از سخت افزار، نرمافزار و خدمات به فروش ميرسد. مايکروسافت كنترل چنداني روي نحوه استفاده از محصولات مهمي مانند سيستمعامل ويندوز و مجموعه نرمافزاري Office که هماکنون در حجم وسيعي از رايانههاي شخصي در سراسر جهان استفاده مي شود، ندارد. در حالي كه با طراحي و توليد سيستم سختافزاري Xbox به صورت کنترل شدهتري خدمات و نرمافزارهاي وابسته به آن را در اختيار کاربران ميگذارد. شرکت مايکروسافت طي چندان سال گذشته فعاليتهاي خود را بر اساس مدل ويژهاي موسوم به OEM دنبال کرده است که در نتيجه آن محصولات مايکروسافت به صورت گسترده توسط کاربران شخصي و سازماني مورد استفاده قرار گرفتهاند. اما تغييرات جديدي که در چشمانداز فعاليتهاي مايکروسافت به وجود آمده، باعث شده است که شرکت مايکروسافت استراتژيهاي جديدتري را در روند فعاليتهاي خود تعريف کند و به اجرا بگذارد. بر اين اساس بالمر اعلام کرد، اين واقعيت كه کنسول بازي Xbox به همراه سيستم کنترلي Kinect به يکي از پرفروشترين سيستمهاي سختافزاري در سراسر جهان تبديل شدهاند بسيار واضح است و ميتوان با دنبال کردن مدل توليد و فروش اين محصول، اين شيوه را براي ديگر توليدات شرکت مايکروسافت نيز به کار برد. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده