رفتن به مطلب

bme.masood

ارسال های توصیه شده

In.jpg

 

تا کنون وظیفه بررسی و تفسیر اطلاعات پزشکی بیماران به طور انحصاری در اختیار پزشکان قرار داشته است . اما با گذشت زمان و با بوجود آمدن کامپیوترهای قدرتمند و الگوریتم های پیچیده، همراه با دسترسی به تجهیزات ثبت اطلاعات پزشکی، این وضعیت به تدریج در حال تغییر است.

 

 

یکی از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در حال تولید سیستمی است که با بهره گیری از اطلاعات مانیتورینگ real-time و بررسی آنها می تواند ضایعاتی مانند ایست قلبی را 24 ساعت قبل از رویداد پیش بینی نماید. به گفته مسئولین اجرای این طرح، دستگاه موردنظر به یک سیستم کامپیوتری متصل شده و گزارشات آزمایشگاهی، نکات یادداشت شده توسط پرستاران و اطلاعات خامی که از دستگاههای مانیتورینگ منتقل می شوند را استخراج می نماید. سپس این اطلاعات به الگوریتمی داده می شوند که برا اساس تکنیک های یادگیری بدون پیشفرضی عمل می کنند که نیاز به متخصصین انسانی را از بین می برد.

تا کنون این سیستم قادر به پیش بینی ایست قلبی و مشکلات سیستم تنفسی بوده است و انتظار می رود در آینده گستره فعالیت آن افزایش یابد و توانایی پیش بینی spesis(نوعی از بیماری که با خون در ارتباط است)، مشکلات کلیوی و ... را داشته باشد. این سیستم کارآمدی خود را در مورد برخی دیتاهای از پیش ثبت شده به نمایش گذاشته و آزمونی برای دیتاهای real-time در حال آماده سازی است. البته باید در نظر داشت که تا آغاز هرگونه آزمایش رسمی از طرف FDA حداقل 12 ماه زمان مورد نیاز خواهد بود.

 

.

.

 

Khat.jpg

.

.

Khat.jpg

.

براي مشاهده منبع و دريافت اطلاعات بیشتر در مورد این مطلب

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را كليك كنيد

.

وب سایت مهندسی پزشکی مشهد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

مسعود وطن دوست (دانشجوی کارشناسی مهندسی پزشکی)

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...