رفتن به مطلب

ارائه ارتباطات چند پخشی با استفاده از شبکه نوری بر روی تراشه


ارسال های توصیه شده

محققین دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف ساختاری چند پخشی را بر روی شبکه نوری بر روی تراشه ایجاد کردند که دارای توان مصرفی پایینی است.

به گزارش سرویس علم و فن آوری پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا شفاعی بجستان از محققان طرح با بیان اینکه بخش عمده ای از توان مصرفی در معماریهای چند پردازنده ای به اتصالات روی تراشه تعلق دارد، افزود: تا کنون پیاده سازی ارتباطات چند پخشی در شبکه های نوری بر روی تراشه توسط گذرگاه مشترک صورت می گرفته که از مقیاس پذیری مناسبی برخوردار نبوده است.

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده در این زمینه، خاطر نشان کرد: در این طرح، ساختاری مقیاس پذیر برای یک شبکه نوری بر روی تراشه ارایه شد که قادر است ارتباطات چند پخشی را با توان مصرفی کم و پهنای باند بالا انجام دهد.

 

 

بجستان ادامه داد: در این طرح از ترکیب تکنیک wdm و مسیریابی طول موج به همراه قابلیت کاهش توان مصرفی در شبکه های نوری بر روی تراشه برای پیاده سازی ارتباط چند بخشی استفاده شد.

 

 

این محقق قابلیت اتصالات نوری برای کاهش توان مصرفی و افزایش کارایی را از جمله مزایای این ساختار نام برد و یاداور شد: با توجه به کاربردهای فراوان ارتباطات چندبخشی در سیستم های چند پردازنده ای، شبکه بر روی تراشه مستقل به راحتی می تواند ارتباطات چند پخشی را به صورت بهینه پیاده سازی کند.

 

 

طبق گفته وی این طرح با همکاری دکتر شاهین حسابی اجرایی شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...