رفتن به مطلب

ساندويچ كوردن‌ بلو


ارسال های توصیه شده

مواد لازم براي 2 نفر:

 

  • سينه كامل يك عدد مرغ بزرگ

 

  • ژامبون گوشت: 2 ورق

 

  • پنير تست يا گودا: 2 ورق

 

  • تخم‌مرغ: يك عدد

 

  • آب ليمو: يك قاشق غذاخوري

 

  • روغن براي سرخ كردن

 

  • نمك و فلفل به ميزان لازم

 

  • آرد سوخاري ترجيحا اسپايسي: به ميزان لازم

 

مواد اوليه براي تهيه ساندويچ:

 

 

  • پنير گودا: 4 ورق

 

  • ژامبون گوشت: 4 ورق

 

  • كاهو: به ميزان دلخواه

 

  • مخلوط كره و پودرسير يا سس فرانسوي: به ميزان لازم

 

 

 

روش تهیه :

 

ابتدا سينه مرغ را كه 2 قسمت است از يكديگر جدا كرده، فيله‌هاي آن را خارج مي‌كنيم و از عرض، سينه را به 2 قسمت تقسيم مي‌كنيم به طوري كه 2 تكه پهن از سينه مرغ داشته باشيم. كل سينه را به اين شكل برش داده و در اين صورت 4 تكه از سينه مرغ آماده شده داريم. با بيفتك‌كوب كمي سينه‌ها را مي‌كوبيم، روي هر تكه از آن‌‌ها نصف يك ورق ژامبون و نصف يك ورق پنير را قرار مي‌دهيم. سينه مرغ را روي يكديگر تا كرده به طوري‌كه پنير و ژامبون وسط آن باشد، يا مي‌توانيم آن را يك دور و نيم لوله كنيم كه اين كاملا بسته به سليقه شماست. روي مرغ را با نمك و فلفل و آب ليمو مزه‌دار مي‌كنيم سپس آن را داخل تخم‌مرغ زده شده كه به آن نمك و فلفل اضافه كرده‌ايم غلتانده و دورتادور آن را خوب به آرد سوخاري آغشته مي‌كنيم. كوردن‌بلو را در روغن داغ فراوان شناور و سرخ مي‌كنيم و حتما به اين نكته دقت مي‌كنيم اگر بخواهيم پنيرها از كنار مرغ بيرون نزند مي‌توانيم 2مرحله كوردن‌بلو را در تخم‌مرغ و آرد سوخاري بغلتانيم.

 

 

روش آماده كردن ساندويچ كوردن‌بلو

 

براي آماده كردن ساندويچ كوردن بلو نان باگت را از وسط به 2نيم تقسيم كرده به طوري كه روي آن را شبيه به يك در جدا مي‌كنيم. داخل نان را كاملا خالي كرده، مي‌توانيم روي نان را با كره و پودر سير يا سس فرانسوي طعم‌دار كنيم. پس از طعم‌دار كردن نان، پنير و ژامبون را كه در مواد اوليه آماده كردن ساندويچ داشتيم روي نان چيده سپس كوردن‌بلوها را روي آن‌ها مي‌گذاريم و مابين ساندويچ از كاهو استفاده مي‌كنيم.

 

 

خواص كاهو

 

کاهو در خود مس دارد. دوست کبد است.سرد، زود هضم، تنظیم کننده فشار خون، افزاینده خون، صاف و رقیق و تسکین و تخفیف دهنده فشار خون و صفرا و خواب‌آور و براي برطرف‌کننده ورم‌های گرم، تسکین دهنده عطش و التهاب بسیار مفید است.خوردن کاهو و سرکه برانگیزنده اشتها، برطرف کننده درد و ناراحتی سینه و افزاینده شیر زنان و ضماد آن ورم های پوستی و ورم و التهاب چشم را از بین می برد.خشک و پودرکرده آن براي التیام جراحات و جوشهای دهان نافع است.

کاهو خون را صاف می‌کند. مي‌گويند کاهو از لحاظ آهن به مرتبه بی‌نیازی رسیده است، خون را زیاد می‌کند یعنی به گلبول‌های قرمز می‌افزاید و در گونه‌ها سرخی مطلوب پدید می آورد و به لب‌ها رنگ گل می‌دهد و اعصاب را منظم می‌کند. بینايی را می‌افزاید و دارای ویتامین آ، ب و ث، ید،کلسیم فسفر ،مواد قندی، چربی نیز هست.

 

 

پنیر گودا

 

پنیر گودا پنیری نیمه سفت و زردرنگ است که از شیر گاو تهیه می‌شود. این پنیر هلندی به صورت خام یا پخته در پیتزا، لازانیا، سالاد، صبحانه، سوپ و سس استفاده می‌شود. در ادامه برخي از خواص پنير آمده است:

پنیر ارزش غذایی بالایی دارد؛ کافی است بدانید که از هر 283 گرم شیر، حدود 56گرم پنیر به دست می‌آید.

پنیر منبع غنی‌ای از پروتئین، چربی، کلسیم، فسفر و ویتامین‌های d و a است و نسبت به شیر، ماده غذایی فشرده‌تری به حساب می‌آید اما به دلیل از دست دادن کربوهیدرات‌ها، به اندازه شیر، کامل نیست.

همچنين پنیر نرم در مقایسه با پنیر سفت، درصد بالاتری از آب را در بافت خود نگه می‌دارد و به صورت طبیعی، درصد پایین‌تری از مواد مغذی دارد.

لازم به ذكر است كه در 100 گرم از یک پنیر معمولی، 30 کیلوکالری انرژی، 10 گرم نمک، 19 گرم پروتئین، 23 گرم چربی و 380 میلی‌گرم کلسیم وجود دارد. کسانی که کلسترول خونشان بالاست، باید از انواع کم چرب پنیر استفاده کنند. البته نقش پنیر در بالا رفتن میزان کلسترول خون، تنها 3 تا 4 درصد است.

این نکته هم بدیهی است که پنیر را تنها در حالت سرد می‌شود رنده کرد. اما رنده کردن در حالت یخ‌زدگی آن را پودر می‌کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...