رفتن به مطلب

ژلـــــه پرتقال


ارسال های توصیه شده

برای درست کردن این ژله از آب پرتقال استفاده می‌شود و از رنگ و اسانس پرتقالی در آن خبری نیست. بنابراین خیلی از خواص پرتقال در این دسر خوشمزه حفظ می‌شود.

 

مواد لازم:‌

 

  • آب پرتقال، همراه با پالپ: 2 ليوان(500 ميلي‌ليتر)
  • شكر: به ميزان دلخواه
  • آب سرد: نصف ليوان
  • ژلاتين: 7 ورق

 

 

 

روش تهيه:

 

بهتر است براي اين‌كه هميشه براي كودكان خوراكي‌هايي سالم و مقوي آماده كنيم، به جاي ژله آماده كه با مواد شيميايي تهيه مي‌شود از آب ميوه تازه استفاده ‌كنيم تا علاوه‌بر اين‌كه سلامت مواد خوراكي را در نظر بگيريم طعم بهتري نيز به آن بدهيم. آماده‌كردن ژله با آب‌ميوه كار بسيار راحتي است و مي‌توانيم با ميوه‌هاي ديگر مثل آلبالو، آب انار، آناناس مخلوط‌شده و ... اين كار را انجام دهيم. ورق‌هاي ژلاتين را داخل يك كاسه پر از آب سرد قرار مي‌دهيم وقتي كاملا نرم شدند داخل صافي مي‌ريزيم تا آب اضافه آن‌ها جدا شود. ژلاتين‌ها را همراه نصف ليوان آب سرد و شكر داخل كاسه‌اي فلزي ريخته و روي بخار آب جوش يعني حرارت غيرمستقيم قرار مي‌دهيم تا ذوب شوند. وقتي مواد يكدست شد آب پرتقال را با مايه ژلاتين مخلوط مي‌كنيم و داخل ظرف يا قالب مورد نظر ريخته و داخل يخچال قرار مي‌دهيم تا خودش را بگيرد. بهتر است بين 6 تا 8 ساعت مواد را داخل يخچال قرار دهيم.

 

 

 

میان‌بری برای خوردن میوه

 

برای درست کردن این ژله از آب پرتقال استفاده می‌شود و از رنگ و اسانس پرتقالی در آن خبری نیست. بنابراین خیلی از خواص پرتقال در این دسر خوشمزه حفظ می‌شود. پرتقال پر از ویتامین c است. این ویتامین در اثر یخ زدن و جوشیدن از بین می‌رود. اما در این دسر هیچ اتفاقی برای آن نمی‌افتد و کاملا حفظ می‌شود. پرتقال علاوه‌بر ویتامین c، ویتامین b، کلسیم، فسفر، سدیم، مس و پتاسیم هم دارد و در رشد کودک موثر است. اگر فرزند شما به راحتی میوه نمی‌خورد و برای خوردن آب‌میوه تازه بهانه می‌گیرد، می‌توانید این دسر را برای او درست کنید.

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...