رفتن به مطلب

دکترهای محله


ارسال های توصیه شده

پامپاس دی سن جان یکی از مناطق کم درآمد در جنوب لیما، پایتخت پرو است که تا قبل از شروع فعالیت پروژه دکترهای محله تعداد 15 محله از 44 محله آن تحت پوشش خدماتی شهرداری قرار نداشت. همچنین به علت قرار گرفتن منطقه روی سراشیبی های تند، دسترسی به آن بسیار سخت بود. 450 خانوار ساکن در 15 محله فوق، آب، فاضلاب، برق یا خدمات جمع آوری زباله نداشتند. با تقاضای ساکنان گروهی مستقل از متخصصان با نام دکترهای محله انجمنی را بر مبنای دستور کار محلی 21، برای کمک به آنها و بهبود محیط محل سکونت شان ایجاد کردند. 450 خانوار فوق با شرکت در بیش از 50 کارگاه مشارکتی که توسط انجمن مذکور ارائه شده بود، نقشه توسعه هماهنگ محیط شهری خود را طراحی نمودند. در تابستان 1999 سند انحصاری زمین نیز با پیگیری های انجمن برای آنان صادر شد. سپس دکترهای محله با همکاری ساکنان و در قالب این انجمن، پروژه های طراحی شده توسط اهالی را اجرا کردند.

تاکنون مسئولان محلی و چندین نهاد دولتی، شرکت خدمات شهری، تشکیلات غیردولتی و تشکیلات اقتصادی خصوصی، حمایت خود را از این انجمن اعلام نموده اند. در راستای تحقق اهداف انجمن، در تمامی منطقه (مشتمل بر 12000 خانواده)، زیرساختی اجرا خواهد شد که در آن چمن ها با فاضلاب تصفیه شده، آبیاری می شوند. این برنامه علاوه بر بهبود شرایط زیست محیطی، فرصت شغلی برای جوانان فراهم خواهد کرد. پروژه دکترهای محله به جوانان در زمینه روش های کار مشارکتی نیز آموزش می دهد. همچنین زمینه ای برای جلب حمایت های بین المللی ایجاد کرده است.

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...