رفتن به مطلب

الجزيره: حملات هوايي ارتش يمن در جنوب اين کشور بي نتيجه بود


ارسال های توصیه شده

1388/11/1

کد خبر: 910474

منبع : خبرگزاری ایرنا

 

ogyngua8tvfjcwa1xyu4.jpg

 

الجزيره:

حملات هوايي ارتش يمن در جنوب اين کشور بي نتيجه بود

 

تهران - شبکه الجزيره قطر روز پنجشنبه اعلام کرد حملات هوايي پي درپي ارتش يمن به مناطق غربي شهر "مأرب" بي نتيجه بود.

به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، الجزيره گفت طي روزهاي اخير ارتش يمن در 4 نوبت غرب مأرب را هدف حملات هوايي قرار داد. دولت يمن مي گويد اين منطقه لانه عناصر القاعده است.

روز گذشته نيز يک مزرعه و منازل مسکوني آن که گفته مي شود متعلق به "عايض الشبواني" از رهبران القاعده در يمن است بمباران شد اما اين بمباران و حملات موشکي، به جز خسارات مالي، خشم مردم غير نظامي و انعکاس رسانه اي هيچ نتيجه ديگري به دنبال نداشت.

مقام هاي يمن روز جمعه گذشته هم گفته بودند الشبواني و 5 عنصر القاعده را به هلاکت رسانده اند ولي سازمان القاعده اين اخبار را تکذيب کرد. گفته مي شود افراد مسلح در مزرعه الشبواني ديروز موفق به فرار شدند.

الجزيره افزود:ساکنان اين منطقه به دولت يمن هشدار دادند با بمباران منازل افرادغير نظامي و ايجاد رعب و وحشت در بين آنان، مردم را به القاعده جديد تبديل نکند.

ساکنان مأرب مي گويند حملات ارتش تاثير زيادي بر حضور عناصر القاعده در اين منطقه نداشته است. ارتش يمن ماه گذشته هم منطقه اي را در استان شبوه هدف حمله قرار داد و اعلام کرد "انور العولقي" در جريان اين حمله عليه مقر القاعده کشته شده ولي طي روزهاي اخير اعلام شده که وي هنوز در قيد حيات است. تکرار انتشار اخبار متناقض از سوي دولت يمن در باره افراد القاعده موجب ترديد در صحت اخبار دولت در اين زمينه و حتي ابراز ترديد در جدي بودن مقام هاي يمني براي سرکوب القاعده شده است.

خبرنگار الجزيره در صنعا به نقل از يک منبع رسمي يمن اعلام کرد يکي از اعضاي سازمان القاعده در منطقه "لحج" در جنوب کشور کشته شد. هنوز صحت اين خبر و جزئيات آن تاييد نشده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...