Mohammad Aref 120452 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 خرداد، ۱۳۹۰ قرنهاست که مردم از سر و صدای موجود در خیابان ها و جاده ها شاکی اند؛ در گذشته از صدای آزار دهنده چرخ های آهنی کالسکه ها بر روی سنگفرش های قلوه سنگی و تخته سنگ های گرانیتی و امروزه از سر و صدای تردد خودروها در بزرگراه ها و خیابان های شلوغ. کاهش سر و صدای بزرگراه ها و خیابان ها موضوعی فوق العاده مهم است زیرا در معرض صدای بلند قرار گرفتن به مدت طولانی، منجر به از دست دادن حس شنوایی و آسیب های جدی در انسان می شود. در جوامع مختلف به منظور کاهش آستانه صدا و بهبود کیفیت زندگی شیوه های متفاوتی مورد آزمایش قرار گرفته است: از کاشت درخت و درختچه در امتداد شاهراه ها گرفته تا ایجاد دیوار صوتی. بنا بر تحقیقی که در سال 2001 توسط اداره بزرگراه های فدرال آمریکا انجام گرفت، میانگین هزینه ایجاد دیوار صوتی 1.2 میلیون دلار در هر مایل است، مشکل تنها هزینه نیست بلکه این دیوارها به خاطر قوانین فیزیکی، موفقیت محدودی دارند و تنها افرادی که در محدوده این دیوارها قرار دارند از آلاینده های صوتی ایمن هستند. اخیرا کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که بهترین راه حل کنترل سر و صدای بزرگراه ها و خیابان های شلوغ، ساخت سطح جاذب صداست. دانلود مقاله 4 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده