رفتن به مطلب

تصوير عروس دريايي فضايي


ارسال های توصیه شده

تصوير عروس دريايي فضايي هابل ارسال كرد

تصوير عروس دريايي فضايي .... :w139:

جام جم آنلاين: مجموعه اي عجيب از 30 تصوير جديد تلسکوپ هابل سيستمي سياره اي را در هنگام شکل گيري نشان مي دهد که در ميان آنها تصويري به چشم مي خورد که اخترشناسان آن را "عروس دريايي فضايي" مي نامند.

100925331438.jpg

 

اين ساختار عجيب کيهاني توسط امواج شديد ناشي از وزش بادهايي از ذرات که از برخورد دو ستاره عظيم در نزديکي اين پديده ناشي مي شوند به وجود مي آيد. ذرات اين بادها از غبارهاي ديسک‌هاي سياره اي در سحابي اوريون که در حال تشکيل يک سيستم سياره اي جديد هستند ايجاد شده است.

 

سحابي اوريون به دليل سطح بالاي ستاره سازي به عنوان يکي از بزرگترين زادگاه هاي ستارگان شناخته مي شود. خورشيد زمين قبل از اينکه در موقعيت کنوني قرار بگيرد از ابرهاي غبار و گاز فشرده مشابه به آنچه در اين سحابي وجود دارد شکل گرفته است.

 

در اين سحابي ستاره هاي تازه متولد شده از ميان ترکيبي از گازها و غبارها به وجود مي آيند و ديسک‌هاي سياره اي اطراف آنها را فرا مي گيرند، مرکز اين ديسک چرخان بوده و با ايجاد حرارت به تدريج ستاره اي جديد را به وجود مي آورد، بقاياي ماده اي که از اين فرايند به جا مي مانند ديگر ذرات را به خود جذب کرده و به شکل توده در مي آيند.

 

بر اساس گزارش ام اس ان بي سي، اين سحابي که با چشم غيرمسلح نيز قابل رصد است براي اولين بار در قرن 17 توسط نيکولاس کلود فابري شناسايي شد. اوريون با فاصله اي هزار و 500 سال نوري از زمين نزديکترين زادگاه ستارگان به زمين به شمار مي رود. اخترشناسان اعلام کردند مجموعه جديد تصاوير هابل به آنها در درک بهتر فرايند تشکيل سيستمهاي سياره اي کمک فراواني خواهد کرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...