رفتن به مطلب

تایید اولین داروی جدید هپاتیت c


Matin H-d

ارسال های توصیه شده

مقامات بهداشتي آمريكا بالاخره پس از گذشت يك دهه، اولين داروي جديد براي درمان هپاتيت C را تاييد كردند.

 

 

 

اين داروي جديد موسوم به Victrelis و توليد شركت داروسازي Merck بايد همراه با دو داروي فعلي براي اين بيماري مصرف شود.

 

 

 

به گزارش سايت اينترنتي فيسورگ، اين دارو همچنين با نام boceprevir نيز ناميده مي‌شود كه يك بازدارنده پروتئاز است و از تكثير ويروسي كه عامل بروز اين بيماري كبدي است جلوگيري مي‌كند.

 

 

 

طبق بيانيه سازمان غذا و داروي آمريكا، اين دارو همچنين سرعت درمان را به ميزان قابل ملاحظه افزايش مي‌دهد. اين دارو از سوي يك هيات 18 عضوي از كارشناسان سازمان غذا و داروي آمريكا در ماه گذشته مورد تاييد قرار گرفت.

 

 

 

دكتر ادوار كوكز، از متخصصان مركز مطالعه و ارزيابي دارو در اين سازمان تصريح كرد: داروي جديد يك پيشرفت مهم و موثر براي مبتلايان به هپاتيت C است و راهكار درماني جدي و كارآمد براي مقابله با اين بيماري مهم ارائه مي‌كند كه فرصت درمان را براي اين بيماران در مقايسه با روش‌هاي موجود افزايش مي‌دهد.

 

 

 

آمارها نشان مي‌دهد كه در حال حاضر تنها نيمي از بيماران مبتلا به هپاتيت C از روش دارودرماني بهره مي‌برند. دو دارويي كه هم اكنون براي مقابله با اين بيماري تجويز مي‌شوند در سال 1998 از سوي همين سازمان مورد تاييد قرار گرفتند.

 

 

 

طبق همين آمار ويروس هپاتيت C بعنوان يك بيماري كبدي جدي در حال حاضر حدود 180 ميليون نفر را در سراسر جهان آلوده و مبتلا كرده است.

 

 

 

به گزارش ايسنا، دو دارو در دو مجموعه از آزمايشات باليني فاز سوم با حضور 1500 بيمار بزرگسال مورد ارزيابي قرار گرفت كه در هر دو آزمايش معلوم شد در دو سوم از بيماران كه تركيبي از سه دارو را مصرف كرده بودند پس از 24 هفته هيچ اثر قابل تشخيصي از ويروس در خونشان مشاهده نشد.

 

 

 

اكثر بيماران آلوده به ويروس هپاتيت C سالها عاري از علائم بيماري زندگي مي‌كنند اما علائم زماني بروز مي‌كند كه معمولا درمان با دو داروي فعلي اغلب جواب نمي‌دهد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...