رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

سرامیک های نانو ، سرامیک هایی هستند که اندازه دانه ها یا اجزای سازنده ی آن ها در حد نانومتر است.

سرامیک های نانو ساختاری مستحکم تر و انعطاف پذیر تر سرامیک های میکرو ساختار می باشند .

سرامیک های پیشرفته به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند در بسیاری از صنایع جزو اجزای مهم محسوب می شوند . به عنوان مثال در صنایع شیمیایی به دلیل مقاومت خوبی که در برابر اسیدها و سایر مواد خورنده دارند مورد توجه می باشند . در صنایع هوا- فضا مقاومت این مواد در مقابل حرارت اهمیت زیادی دارد . در صنایع الکترونیک و ارتباطات به دلیل خواص نوری و الکتریکی خوبی که دارند از اجزای مهم محسوب می شوند .

ابررساناهای نانوسرامیکی امروزه در برخی از کابل ها و میدان های الکتریکی به کار رفته اند . مغناطیس های فریتی نانوسرامیکی در ساخت تلفن های همراه کوچکتر و قدرتمندتر کاربرد وسیعی دارند.

امروزه در بیوتکنولوژی در مورد کاشت میکرونی در بدن تحقیق می شود که قرار است به عنوان یک راکتور در بدن انسان کار کند . در این زمنیه به حسگر های سرامیکی در مقیاس نانومتر احتیاج خواهد بود .

در تکنولوژی ساخت کامپیوترها نیز امکان وقوع تحولاتی در راستای استفاده از تراشه های نانوسرامیکی به جای تراشه های سیلیکونی امروزی وجود دارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...