رفتن به مطلب

10 گوشی هوشـمند برتـر آوریل 2011


EOS

ارسال های توصیه شده

4166_919.jpg

 

Apple iPhone 4

iPhone 4 با آن همه سروصدایی که هنگام عرضه به پا کرد طرفداران بسیاری در جهان برای خود خرید. البته نام آیفون به تنهایی هم کاربرپسند است و افراد بسیار را به خود جلب می‌کند. اما آن زمان شایعاتی پیرامون آنتن‌دهی آن نقل محافل بود که پایه و اساس درست و حسابی نداشت. این گوشی قدرتمند، پردازنده A4، دوربین 5 مگاپیکسل، صفحه‌نمایش 3/5 اینچ رتینا با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ، A-GPS، نسخه 2 بلوتوث و 32 گیگابایت حافظه دارد. بارزترین جذابیت گوشی‌های اپل که آیفون 4 هم از آن بی نصیب نیست طراحی زیبا و خاص و واکنش‌پذیری فوق‌العاده اینترفیس آنهاست.

 

4167_570.jpg

 

HTC Desire HD

سیستم عامل Desire HD نسخه 2/2 آندروید و جنس بدنه آن از آلیاژ آلومینیوم است و وزن کمتر و دوام بالاتری نسبت به پلاستیک دارد. در ضمن این که در مقابل ضربه مقاوم و ضدخش هم هست. این گوشی دوربین 8 مگاپیکسل با کیفیت عالی دارد اما متاسفانه کلید فیزیکی برای شاتر ندارد و برای گرفتن عکس باید از طریق نمایشگر لمسی اقدام کرد. صفحه‌نمایش 4/3 اینچ LCD با رزولوشن 800 × 400 پیکسل، قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 720p HD و رادیو اف‌ام از جمله مشخصات آن به شمار می‌روند.

 

4168_805.jpg

 

HTC HD7

این ویندوز هفتی باریک، امکانات و قابلیت‌های بسیار خوبی در خود دارد که از جمله آنها می‌توان به نمایشگر لمسی، 162 گرم وزن و ضخامت 11/2 میلی‌متری اشاره کرد. اما متاسفانه قیمت بالایی دارد. یکی از قابلیت‌هایی که در HD7 بسیار بر آن تاکید شده ضبط و پخش تصویر است. سیستم‌عامل ویندوز هفت، پشتیبانی از 3G، HSDPA و GSM، وای-فای، سوکت 3/5 میلی‌متری هدفون و پردازنده 1 گیگاهرتز Qualcomm Snapdragon از جمله مشخصات HD7 هستند.

 

4169_226.jpg

 

Google Nexus S

Nexus S ویژگی‌های خاص خودش را دارد و به نوعی می‌توان گفت با بقیه آندرویدی‌ها متفاوت است. سرعت بالای نکسوس S نخستین موردی است که در آن به چشم می‌خورد. سیستم عامل آن، نسخه 2/3 آندروید یا به روایتی نسخه Gingerbread (نان زنجبیلی) است. تغییرات چشمگیری هم در صفحه کلید این گوشی به وجود آورده است. از جمله آنها می‌توان به گزینه‌های Copy و paste، انتخاب متن، کلید انتخاب صفحه‌کلید کامل مجازی و گزینه‌های مشابه iOS 4 اشاره کرد.

 

4170_380.jpg

 

HTC Legend

امروزه پشتیبانی مناسب از شبکه تقریبا برای هر گوشی تلفن همراهی لازم است. HTC Legend به خوبی این قابلیت را اجرا می‌کند. این گوشی از هر دو شبکه 2G و 2G و باندهای HSDPA 900/ 2100پشتیبانی می‌کند. شاید بتوان گفت Legend یکی از مناسب‌ترین گوشی‌های موجود برای استفاده از اینترنت و وب‌گردی است. نمایشگر چند لمسی آن 2/3 اینچ AMOLED با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و رزولوشن 320 × 480 پیکسل است.

 

4171_102.jpg

 

Nokia E72

معمولا گوشی‌های تجاری چندان زیبا ساخته نمی‌شوند. اما گوشی‌های سری E نوکیا بدنه‌ استیل و زیبایی دارند. E72 علاوه بر HSDPA و دوربین 5 مگاپیکسل، صفحه‌کلید کاملی دارد که نظر علاقه‌مندان به فرستادن پیام‌کوتاه را به سوی خود جلب می‌کند. E72 طرفداران بسیاری میان کاربران عادی دارد. بدنه گوشی بسیار باریک و سبک است و از پس فعالیت‌های اینترنتی همچون ارسال و دریافت ایمیل به خوبی برمی‌آید. نرم‌افزار آفیس مایکروسافت نیز جزو امکاناتی است که گوشی آن را دارد.

 

4172_898.jpg

 

LG Optimus One P500

Optimus One P500 مجهز به سیستم‌عامل نسخه 2/2 آندروید یا همان Froyo است. قیمت این گوشی با توجه به ویژگی‌ها و امکاناتی که دارد خوب و فروش خوبی هم داشته است. از امکانات آن می‌توان به صفحه‌نمایش لمسی خازنی 2/3 اینچ TFT با وضوح HVGA، دوربین 3 مگاپیکسل با فوکوس خودکار و قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت VGA، وای فای، GPS و سوکت 3/5 میلی‌متری هدفون اشاره کرد. اگر چه جزو برترین گوشی‌های هوشمند است اما باید گفت پردازنده ضعیفی دارد .

 

4173_580.jpg

 

HTC Mozart

Mozart یکی دیگر از ویندوز هفتی‌های HTC است که چند ماه پیش معرفی شد. این گوشی امکانات خوبی همچون صفحه‌نمایش لمسی 7/3 اینچ، دوربین 8 مگاپیکسل با فلاش زنون و قابلیت عکس‌برادری ماکرو، 8 گیگابایت حافظه داخلی، بلوتوث، وای‌فای، A-GPS و بدنه آلومینیومی بسیار مقاوم دارد. سیستم صدای فراگیر SRS WOW HD نیز از دیگر ویژگی‌های این محصول به شمار می‌رود که بیشتر مناسب تماشای فیلم است .

 

4174_518.jpg

 

BlackBerry Torch 9800

بلك‌بري Torch 9800 نخستين گوشي هوشمندي است كه نسخه 6 سيستم‌عامل بلك‌بري (BlackBerry OS 6) روي آن نصب است. Torch اولين گوشي كشويي RIM است و دو صفحه‌كليد لمسي و فيزيكي كامل دارد. Torch صفحه‌نمايش 3/2 اينچ لمسي با كيفيت نيمه VGA (360 × 480 پيكسل) دارد. وضوح تصوير اين نمايشگر چندان خوب نيست و در مقايسه با گوشي‌هاي هوشمند سامسونگ و HTC بسيار ضعيف است. بدنه آن از مواد باكيفيت و بسيار بادوام ساخته شده است.

 

4175_581.jpg

 

Nokia N8

گوشی N8 را می‌توان انقلاب نوکیا دانست. سیستم عامل سیمبین 3 و دوربین 12 مگاپیکسل از جمله مشخصه‌های این گوشی به شمار می‌روند. جذابیت سیمبین 3 این است که امکان انجام چندکار هم‌زمان را به کاربر می‌دهد. دوربین 12 مگاپیکسل دوربین هم علاوه بر عکس‌های عالی، لنز کارل زایس، فلش زنون و قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 720p نیز دارد. پورت HDMI، نمایشگر لمسی AMOLED، صدای دالبی، امکان دسترسی به web TV نیز قابلیت‌های دیگر گوشی هستند.

 

 

منبع : مجله گزارش بازار

 

 

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...