رفتن به مطلب

اتوبوس های هیدروژنی در عمل


ارسال های توصیه شده

بیش از دو سال از تردد سه دستگاه اتوبوس با سوخت هیدروژن در معابر شهر ریکجاوی ایسلند و جابجایی مسافران توسط آنها در قالب پروژه اروپایی ECTOS می گذرد. این اتوبوس ها از یک جایگاه سوخت عمومی هیدروژن که در محوطه یک پمپ بنزین قرار دارد استفاده می نمایند. پروژه مزبور، امکان استفاده از هیدروژن به عنوان سوخت سیستم حمل و نقل عمومی و واکنش شهروندان ایسلندی را نسبت به آن مورد بررسی قرار می دهد.

با توجه به ضرورت توقف انتشار دی اکسید کربن و بحران اتمام ذخایر سوخت های فسیلی، نیاز مبرمی به تحقیق و بررسی در خصوص سوخت های جایگزین وجود داد. استفاده از هیدروژن به عنوان سوخت سیستم حمل و نقل شهری چشم اندازی برای آینده است؛ اما موانعی نیز در راه توسعه اقتصاد مبتنی بر هیدروژن وجود داشته و سرمایه گذاری های کلان روی تکنولوژی های جدید وسایل نقلیه و سیستم سوختی آنها را می طلبد. پروژه سیستم حمل و نقل شهری اکولوژیکال (ECTOS) که در چارچوب الگوی شهر فردای برنامه پنج ساله پنجم اتحادیه اروپا فعالیت خود را آغاز نمود به دنبال تشخیص و مرتفع نمودن موانع موجود است. استفاده از اتوبوس های هیدروژنی در شرایط واقعی، آزمون عملکرد آنها و بررسی پیامدهای استقرار جایگاه های سوخت گیری هیدروژن در سطح شهر، موجبات سرمایه گذاری روی این تکنولوژی برتر را فراهم آورده است.

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...