رفتن به مطلب

ایا فیلم اخر هری پاتر از مرگ بن لادن سود خواهد برد؟؟؟


lady architect

ارسال های توصیه شده

به گزارش آخرین نیوز به نقل از کافه سینما، چند روز پس از اعلام خبر کشته شدن اسامه بن‌لادن توسط نیروهای آمریکایی، گمانه‌زنی‌ها درباره تأثیرات این حادثه بر سینمای جهان همچنان ادامه دارد.

bin_laden_voldemort-caffecinema.jpg

 

در حالی که شایعات درباره پروژه‌های سینمایی مرتبط با مرگ بن‌لادن، کمتر از یک روز پس از این اتفاق در حال شکل گرفتن هستند،‌ به نظر می‌رسد نخستین فیلمی که از مرگ بن‌لادن سود می‌کند، هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت دوم خواهد بود. فیلمی که روز 15 ژوئیه به طور گسترده اکران خواهد شد. این ایده‌ای است که سایت هالیوودریپورتر برای اولین بار مطرح کرده است.

 

به گزارش کافه سینما علی‌رغم این که کمپانی برادران وارنر هرگز چنین مقایسه‌ای را ترویج نکرده است، اما از ظواهر امر پیداست که کلیت سری فیلم‌های هری پاتر تحت تأثیر حوادث یازده سپتامبر قرار داشته است. به خصوص این که اولین فیلم هری پاتر (هری پاتر و سنگ جادو) نوامبر 2001 اکران شد. یعنی تنها دو ماه پس از ماجرای 11 سپتامبر. حتی علی‌رغم این که کتاب‌های جی. کی. رولینگ قبل از حادثه 11 سپتامبر نگاشته شده‌اند، به نظر می‌رسد شخصیت لرد ولدمورت در این مجموعه کتاب، تحت تأثیر کاراکتری چون اسامه بن‌لادن طراحی شده است. اولین شباهت این دو شخصیت در مرموز بودنشان است. لرد ولدمورت، کسی است که نام بردن از او در دنیای جادوگری یک تابو و مایه وحشت تلقی می‌شود. کسی که تا آخرین جلد از کتب هری پاتر به درستی با گذشته او آشنا نمی‌شویم و فقط وجه ویرانگرانه‌اش را می‌بینیم. در دنیای واقعی هم اسامه بن‌لادن فردی بود که همچون گودزیلا (که بر اثر آزمایشات اتمی در ژاپن از خواب طولانی‌مدتش بیدار شد و به نوعی ظهور کرد) ناگهان در گوشه‌ای از دنیا سر بیرون آورد و جهان را در ناامنی فرو برد. در سال 2004 یادداشتی که درباره شباهت‌های بین شخصیت‌های ماجرای هری پاتر و انسان‌های دنیای واقعی منتشر شده بود، به این مقایسه گریزناپذیر دامن زد. طبق این لیست، جرج بوش یادآور کورنلیوس فاج در داستان‌ها و فیلم‌های هری پاتر بود، دیک چنی شخصیت آمبریج را به یاد می‌آورد، جان کری می‌توانست دامبلدور دنیای واقعی لقب بگیرد و البته تکلیف القاعده و بن‌لادن هم که مشخص بود. لرد ولدمورت همان اسامه بن‌لادن بود و القاعده همان مرگ‌خواران. در این یادداشت در توصیف شباهت بن‌لادن و لرد ولدمورت آمده است: «همان‌طور که شخصیت ولدمورت به وسیله جدایی پدر و مرگ مادرش شکل گرفت، اسامه هم به واسطه منازعه درونی‌اش میان لذت‌جویی غربی و دیسیپلین مذهبی‌اش شکل گرفت». و حالا نوبت اکران آخرین فیلم هری پاتر است. فیلمی که در آن تکلیف لرد ولدمورت مشخص خواهد شد. این از بخت خوش کمپانی برادران وارنر است که اکران این فیلم، دو ماه بعد از مرگ بن‌لادن صورت خواهد پذیرفت. به هر حال از همین الآن مشخص است که هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت دوم یکی از موفق‌ترین فیلم‌های اکران تابستان خواهد بود. اما به نظر می‌رسد کشته شدن بن‌لادن باعث ایجاد نوعی تشدید احساسی در تماشاگران نسل هری پاتر خواهد شد که می‌تواند به کمک این فیلم کمک کند. آیا چنین اتفاقی رخ خواهد داد؟‌ باید منتظر ماند و دید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...