رفتن به مطلب

بررسی ژنی كه اطاعت پذیری افراد را افزایش می دهد


bme.masood

ارسال های توصیه شده

 

 

G1.jpg

به گفته محققين دانشگاه براون ايالات متحده، نوع خاصي از تغييرات ژنتيكي، مي تواند بر روي افزايش اطاعت پذيري انسان تاثير گذار باشد.

 

 

تغييرات مورد نظر به گونه اي در توالي ژن افراد اعمال مي شوند كه بر روي فعاليت دوپامين در دو فضاي مغزي كورتكس جلوپيشاني و جسم مخطط تاثير مي گذارند. كورتكس جلوپيشاني، دستورات و توصيه هاي ساير افراد را مورد بررسي قرار مي دهد و آنها را طبقه بندي مي نمايد در حاليكه جسم مخطط تجربيات گذشته را تحليل كرده و در فرايند تصميم گيري تاثير مي گذارد. مطالعات اين گروه تحقيقاتي بر روي هفتاد داوطلب با و بدون اين تغييرات ژنتيكي صورت پذيرفت. نتايج حاصله حاكي از آن بودند كه افرادي كه ژن خاصي از آنها با نام DARPP-32 (اين ژن پاسخ جسم مخطط به دوپامين را متاثر مي نمايد) دستخوش تغيير شده بود، زماني كه به آنها توصيه اي نشده، از حوادث گذشته سريعتر تجربه كسب مي كردند و مي آموختند. در عين حال همين افراد تمايل بيشتري به عمل به توصيه هاي ديگران داشتند.

در اين افراد، جسم مخطط وزن بيشتري را به تجربيات مربوط به توصيه هاي ذخيره شده در كورتكس جلوپيشاني اختصاص مي دهد در حاليكه وزن اختصاص داده شده به تجربيات متناقض با اطلاعات ذخيره شده در كورتكس جلوپيشاني به مراتب كمتر خواهد بود.

از اين رو مي توان گفت كه اين ژن بوجود آورنده نوعي اطاعت پذيري ذاتي است و مغز افراد داراي اين ژن، تمايل بيشتري به پيروي از دستورات ديگران دارند.

 

.

.

 

Khat.jpg

.

.

Khat.jpg

.

وب سایت مهندسی پزشکی مشهد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

ترجمه : مسعود وطن دوست (دانشجوی کارشناسی مهندسی پزشکی)

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...