رفتن به مطلب

خودرو اشتراکی Carsharing


ارسال های توصیه شده

وسایل نقلیه از عناصر کلیدی توسعه پایدار شهری هستند. در این میان خودرو شخصی نه تنها موجب آلودگی صوتی و هوا می گردد بلکه با مصرف فضای شهرها مشکلات دیگری را نیز به وجود می آورد. محدودیت فضای خیابان ها به ویژه در مناطق مسکونی و چندمنظوره داخل شهرها، رقابت شدیدی میان کاربران ایجاد نموده است به گونه ای که در اغلب شهرها متأسفانه پارک کردن خودرو در پیاده روها و فضاهای سبز معمول شده است. به علت دسترسی سریع به خودرو شخصی، این وسیله به عنوان وسیله پایه در حمل و نقل شناخته شده و استفاده از حمل و نقل عمومی به مواقعی که امکان استفاده از خودرو شخصی وجود ندارد، محدود می شود.

در بیشتر کشورهای جهان تقاضای شدیدی برای انواع انعطاف پذیر حمل و نقل وجود دارد. شکی نیست که خودرو شخصی در بیشتر موارد دارای انعطاف پذیری بالا است اما در مصرف منابع، کاملاً ناکارا می باشد. مشکل پارکینگ، بخشی از این ناکارآمدی است. از طرف مقابل، وسایل حمل و نقل عمومی، دوچرخه، پیاده روی با داشتن محدودیت های زیاد اغلب مناسب به نظر نمی رسند. بنابراین رفع نیاز چند متقاضی به وسیله صرفاً یک خودرو می تواند بهترین جایگزین برای خودرو شخصی باشد. مالکیت خودرو نقشی موثر و کلیدی در الگوها و همچنین راهبردهای حمل و نقل پایدار دارد. بنابراین راهبردهای حمل و نقل پایدار باید به نقش مالکیت خودرو توجه ویژه شده و مدلی مناسب برای آن طراحی و ارائه گردد.

این مقاله در مورد خودرو اشتراکی و نمونه ای موفق از آن می باشد.

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...