رفتن به مطلب

نوزادان چهارماهه می توانند در كمتر از 15 دقیقه نظم دستوری یك زبان جدید را بیاموزند


Saman_88

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

نوزادان می توانند نظم دستوری یك زبان جدید را در سن پایین شگفت انگیزی و با سرعتی قابل توجه بیاموزند. در مطالعه ای كه توسط موسسه ماكس پلانك برای علوم شناخت انسان و مغز در لایپزیگ انجام شد، پژوهشگران نشان دادند كه مغز نوزادان قادر بود در كمتر از 15 دقیقه رابطه های دستوری بین عناصر جمله را بیاموزد و نسبت به اشتباه هایی كه آن قواعد را نادیده بگیرد واكنش نشان دهد. این پژوهش با بازپخش ضبط جمله هایی به زبان ایتالیایی برای نوزادان چهارماهه آلمانی و با اندازه گیری EEGمغز آنها انجام گرفت.

بر پایه مقاله پژوهشی كه در شماره 22 مارچ 2011 مجله "پلوس وان" انتشار یافت، سرعت یادگیری زبان به وسیله نوزادان هم پدر و مادرها و هم پژوهشگران را شگفت زده ساخت. نوزادان می توانند به سرعت هم واژه های تازه را بیاموزند و هم قواعد دستوری كه این واژه ها را در یك جمله به هم پیوند می دهد شناسایی كنند. این یك واقعیت شناخته شده بوده است كه كودكان خردسال می توانند پیوندهای میان هجاهای هم پهلو را – هنگامی كه به تكرار با هم ظاهر شوند – شناسایی نمایند.

بر عكس، اما قاعده های دستوری اغلب به عنصرهایی در یك جمله تعلق می گیرد كه از هم جدا است. تاكنون، تصور می شد كه درك این قاعده ها تقریبا از 18 ماهگی آغاز می شود. انجلا فریدریچی، رییس بخش عصب-روان شناسی در موسسه ماكس پلانك، كه هدایت این مطالعه را بر عهده داشت، می گوید: "آن [زمان 18 ماهگی] خیلی دیر به نظر می آید." وی و همكارانش به منظور آزمایش قابلیت یادگیری چنین قاعده هایی توسط كودكان خردسال، جمله هایی را به یك زبان بیگانه – در این مورد ایتالیایی – به نوزادان آلمانی ارایه كردند. ...

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...