رفتن به مطلب

بدخوابی مغز را حداکثر 7 سال پیرتر می کند


ارسال های توصیه شده

بدخوابی مغز را حداکثر 7 سال پیرتر می کند .. :icon_gol::icon_gol:

 

گروهی از دانشمندان انگلیسی در بررسیهای خود نشان دادند که کم خوابی یا بدخوابی می تواند سن مغز را حداقل 7 سال پیرتر از سن واقعی کند. به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه لندن با این تحقیقات تائید کردند که میزان خواب تاثیرات مستقیمی بر روی سلامت ذهنی ما برجای می گذارد.

 

این محققان با توصیه بر 6 تا 8 ساعت خواب در طول شب اظهار داشتند که پایین آمدن میزان خواب از این سطح می تواند سرعت زوال شناختی را شتاب بخشیده، تواناییهای استدلال و استفاده از تواناییهای گفتاری را کاهش دهد.

 

این محققان 6 استاندارد سلامت ذهن یعنی تواناییهای استدلال، حافظه، سلیسی آوایی گفتاری، وضعیت شناختی جهانی و سلیسی معنایی را بر روی گروهی از داوطلبان زن و مرد مورد بررسی قرار دادند.

 

نتایج این بررسیها نشان داد 7 تا 8 درصد از افرادی که بیش از 8 ساعت می خوابیدند در تمام آزمایشات به استنثنای تستهای مربوط به حافظه کوتاه مدت جوابهای اشتباه دادند.

براساس گزارش تاپ نیوز اینترنشنال، درحالی که حدود 25 درصد از زنان و 18 درصد از مردانی که کم می خوابیدند در تستهای تواناییهای سیلیسی گفتار و استدلال جوابهای غلط دادند.

 

به گفته این دانشمندان، برای سالمندان 6 ساعت، برای کودکان و نوجوانان 8 ساعت خواب و برای افراد بزرگسال 7 ساعت خواب در شب تجویز می شود و کم خوابی و بدخوابی می توانند حداکثر مغز را 4 تا 7 سال پیرتر کنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...