رفتن به مطلب

دانلود جزوه اموزشی مبانی تکنولوژی بیرینگ


spow

ارسال های توصیه شده

جزوه دوره آموزشی " مبانی تكنولوژی بیرینگ"

 

دوره آموزشی " مبانی تكنولوژی بیرینگ " ، از نیازهای ضروری یا پیش نیاز كار تمام افرادی است كه به گونه ای با بیرینگ در ارتباط هستند، چه تأمین كنندگان وچه مصرف كنندگان بیرینگ . مباحث مطرح در دوره پیرامون موضوعات زیر مي باشد:

بررسی وشناخت انواع بیرینگ ·

شماره فنی بیرینگ ·

تلرانسها، لقی ها و انطباقات ·

روانكاری بیرینگ ·

روشهای نصب و پیاده كردن بیرینگ ·

مراقبت از بیرینگ ·

خرابیهای بیرینگ ·

كساني كه این دوره كوتاه مدت را طي مي كنند، قادر خواهند بود تا در استفاده صحیح از بیرینگ وكاهش مصرف آن وكاهش توقفات تولید نقش مؤثری ایفا نمایند

بیرینگ ( Bearing) را میتوان به مثابه قلب ماشین آلات در تمام صنایع در نظر گرفت. نقش اصلی بیرینگ در ماشین آلات ایجاد بستر مناسب حرکت و تحمل بار است .

لذا كوچكترین خلل در كاركرد بیرینگها ، ماشین آلات را از حركت یا کار مؤثر بازمی دارد. از آنجا كه اصطكاك و سایش در اجزاء مکانیکی غیر قابل اجتناب است،بیرینگ ها نیز به مرور دچار فرسایش شده و عمرمفید آنها به سر آمده و ميبایست تعویض گردند . از اینرو بیرینگ ها جزو قطعات مصرفی به حساب مي آیند و هموارهجزو سبد خرید كارخانجات قرار دارند.

برطبق تجارب وبررسیهای بعمل آمده، مصرف بیرینگ در صنایع ایران بیش از حدمتعارف در صنایع كشورهاي در حال توسعه یا پیشرفته است و بنظر میرسد رقم آن حداقل دو برابر باشد. این مقدار مصرف اضافی هزینهای بسیار گزاف به کشور تحمیل میکند. از اینرو بهینه کردن وكاهش میزان مصرف بیرینگ ميبایست جزو دغدغه

مدیران صنعت قرار گیرد چرا که:

١. قریب به تمام بیرینگ های مصرفي در صنایع از خارج كشور تأمین و واردگشته و در مقابل میلیونها دلار ارز سالیانه از كشور خارج میگردد.

٢. در دنیای تولید رقابتي ، لازمه افزایش کمّی و کیفی تولید وبه طبع آن افزایش

در آمد وسود ، درگرو افزایش زمان و کیفیت کارکرد ماشین آلات است . به عبارتی دیگر در گرو كاهش توقفات دستگاهها ناشی از تعمیرات و تعویضات و همچنین بهبود وضعیت کار ماشین آلات است . این دو مهم نیز با افزایش طول عمر بیرینگها محقق میشوند.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

پسورد :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...