رفتن به مطلب

سایتهای ایرانی در معرض حمله سایبری


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

سایتهای ایرانی در معرض حمله سایبری/ حمله "ناشناس" از امروز! خبرگزاری مهر - گروه فناوریهای نوین: در حالی که ویروسهای پیچیده استاکس نت و استارس در مقابل محققان ایرانی ناموفق بودند گروهی از هکرها که نام "ناشناس" را بر روی خود گذاشته و تا به حال عملکرد برخی وب سایتهای دولتی و مالی را در جهان مختل کرده اند ادعا کرده اند که هدف بعدی خود را سایتهای ایرانی قرار داده اند. به گزارش خبرگزاری مهر، ناموفق بودن پیچیده ترین ویروسها مانند استاکس نت و استارس که قصد خرابکاری در ایران را داشتند موجب نشده است که هکرهای دیگر قصد حمله به سایتهای ایرانی را از سر بیرون کنند به طوری که گروه هکر "ناشناس"، ایران را هدف بعدی حملات سایبری خود معرفی کرده است.

اعضای این گروه که سازماندهی چندانی هم ندارند در حال ترسیم نقشه ای به نام "عملیات ایران" هستند. حمله ای سایبری با هدف خاموش کردن وب سایتها که از روز یکشنبه آغاز می شود. ادعای این حمله سایبری همزمان اول ماه می بر روی وب سایت این گروه اعلام شده است.

گروه ناشناس پیش از این در حمایت از وب سایت ویکی لیکز به وب سایتهایی از قبیل PayPal، ویزا، مستر کارد و دیگر وب سایتهای مالی اعتباری که مشارکت ویکی لیکز را دچار اختلال کرده بودند حمله کرده بود.

در اوایل این ماه نیز این گروه در اعتراض به رفتار هکر پلی استیشن سونی به این شرکت حمله کرد اما اتهام نشت میلیونها اطلاعات کاربران بازی پلی استیشن این شرکت را نپذیرفت.

بر اساس گزارش Cnet، گروه ناشناس تا کنون به وب سایتهایی از قبیل Music Broadcast، دولت مصر، سوئد، کلیسای وستبرو بابتیست، شرکت میلیاردرهای محافظه کار چارلز و دیوید کاچ، و شرکت امنیت فدرال HBGray که برای شناسایی هکرهای گروه ناشناس با FBI همکاری های زیادی داشته حمله کرده است.

هر چند که امنیت شبکه نکته بسیار کلیدی برای هر کشوری است اما به نظر نمی رسد این حمله سایبری اگر واقعیت هم داشته باشد با توجه به توانایی محققان کشور بتواند قدم مهمی برای خرابکاری در سایتهای ایرانی بردارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...