رفتن به مطلب

شهر متوازن، پروژه مفهومی معماران فرانسه


ارسال های توصیه شده

4029_634396255005717500_l.jpg گروه معماری NDA كه جزو مؤسسه های

بین المللی معماری و طراحی فرانسه محسوب می شود، توانسته با طراحی شهر متوازن به ثبت یك پروژه معماری مفهومی دست یافته و از این رو جایزه برترین معماری بین المللی شهری در اروپا را به خود اختصاص دهد.

 

بیش از دو سوم فضای انی شهر را آب فراگرفته كه شهرمتوازن با توجه به نوع ساختار ساختمان ها و بافت شهری خود توانسته تطابق منحصر به فردی را با فضای اطراف خود ایجاد كند.

 

dalian-aeropolis%2001.jpg

 

نام شهر به این دلیل "متوازن" نامگذاری شده كه هر یك از بخش های مختلف آن به دلیل نوع طراحی و معماری خارجی، توازن و تطابق اختصاصی را ایجاد كرده اند كه نمی توان به راحتی از كنار آن گذشت.

 

dalian-aeropolis%2002.jpg

 

شهر متوازن در منطقه شمالی پارس قرار گرفته كه معماران فرانسوی آن، ارتباط مفهومی و منحصر به فردی بابافت جغرافیایی و ساختار شهری اش برقرار كرده اند.

همچنین یكی از قابلیت های برجسته شهر متوازن، طراحی و احداث فرودگاه جدید Dalian بوده كه به عنوان یكی از شعب فرودگاه بین المللی Dalian چین به شمار می رود. كاربرد سیستم های روشنایی رنگی در بخش های مختلف شهر متوازن از دیگر مزیت های آن است كه در زمان شب و هنگام تاریكی می تواند شهر نامبرده را نسبت به سایر شهرهای اطراف خود متمایز كند.

dalian-aeropolis%2003.jpg

این در حالی است كه دریاچه مصنوعی ویژه ای در اطراف شهر متوازن احداث شده است كه باجذب انرژی آب و تصفیه به موقع آن، مصرف آب شرب داخلی ساختمان های شهر نامبرده را تأمین خواهد كرد.

dalian-aeropolis%2004.jpg

 

ایجاد زمین های كشاورزی و فضاهای گسترده سبز در اطراف شهر متوازن نقش قابل توجهی را زنده نگاه داشتن بافت و روستایی آن منطقه ایفا خواهند كرد كه این امر از توجه گروه معماری NDA خارج نمانده است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...