رفتن به مطلب

بااهمیت دادن به خود روابطتان رابهبود ببخشید.


peyman sadeghian

ارسال های توصیه شده

از قديم گفته اند تا زمانيکه يک صفت اخلاقي را در خود نداشته باشيد، نمي توانيد انتظار آن را از طرف مقابل داشته باشيد. تا زمانيکه احساس آرامش و شادي در وجود خودتان حکمفرما نباشد، قارد نخواهيد بود تا آرامش و شادکامي را در روابط خود وارد کنيد. اگر احساس کنيد که اين نوع مسائل اهميت خاصي ندارند و براي بهبود روابط خود يک مرتبه به حل مشکلات بپردازيد، احتمال تخريب و واپاشي ارتباط را تا حد بسيار زيادي افزايش مي دهيد. به همين دليل بايد بدانيد که پيش از حل هر گونه مشکلي ابتدا بايد خصوصيات اخلاقي خودتان را تثبيت کنيد. پيش از مواجهه با مقوله هاي هسته اي ارتباط ابتدا اين دو مورد را در نظر داشته باشيد تا به موفقيت بالاتري دست پيدا کنيد.

 

1- به خودتان قول بدهيد که هر اتفاقي هم که بيفتد شما خوب هستيد خودتان را جزء متعلقاتتان بدانيد و به خود قول دهيد که تحت هر شرايطي از خودتان محافظت خواهيد نمود. اگر اين نوع نگرش را داشته باشيد که خوشحاليتان به شدت وابسته به حضور شريک زندگيتان مي باشد، بايد بدانيد که نه تنها با اين نوع نگرش قدرت وجودي خود را کاهش مي دهيد، بلکه ترس و وحشت را نيز در وجود خود حکمفرما مي سازيد.

از اينرو خودتان را درگير رفتارهاي مخرب، نظير دادخواهي، شفاعت و يا به عبارتي گدايي محبت نکنيد. هر چقدر اين اتفاق بيشتر روي دهد، شريک شما تمايل بيشتري در ادامه دادن به ارتباط از خود نشان مي دهد. اما دليلش چيست؟ يکي از دلايلي که از اين رفتار شما برداشت مي شود، اين است که از نظر احساسي خود را وابسته و محتاج نشان مي دهيد. هر کاري که طرف مقابل براي شما انجام مي دهد، به هيچ وجه رضايتتان را جلب نمي کند و هميشه انتظار انجام کارهاي بيشتري را از او داريد. شريک زندگيتان مي تواند به سرعت چنين مسئله اي را درک کرده و ممکن است احساس کند که اگر به آن رابطه ادامه دهد، شما با خواست هاي پايان نيافتني خود، عمر او را تلف خواهيد کرد. نکته ديگري که بايد به آن توجه داشته باشيد، اين است که نبايد به طور کامل خود را مسئول خوشحالي طرف ديگر بدانيد. بيشتر افراد زماني که صحبت از يک چنين مسائلي به ميان مي آيد، معمولاً ترجيح مي دهند حرفي در اين مورد به ميان نياورند. فردي که همه کاري را در قبال همسر خود انجام ميدهد و تمام زندگي خود را وقف او مي کند به مرور زمان پشيمان شده و از اين وضعيت عصباني خواهد شد. در اين شرايط هر گونه حس شوخ طبعي، سرزندگي و تفريح که از جمله موارد حياتي در روابط مي باشد، از ارتباط رخت بربسته و موجبات واپاشي ارتباط فراهم خواد آمد. با احترام گذاشتن به خودتان و باور فردي و اعتقاد به توانايي هاي خود و اعتقاد به اين امر که هم در رابطه و هم در زندگي مي توانيد از موضع قدرت و مقاومت صحبت کنيد، به موفقيت دست پيدا خواهيد کرد. اين خصوصيت هاي اخلاقي موجب مي شوند تا ديگران به شما جذب شوند، در روابط شما ايجاد احترام نموده و شما را تبديل به يک شريک خوشايند تر کنند.

لینک به دیدگاه

2- حتي اگر احساس خوشايندي نداريد، زندگي را براي خود شاد کنيد نبايد منتظر باشيد تا ارتباط شما به جايي برسد که خوشبختي مطلق وارد رابطه تان گردد. براي خود برنامه ريزي کنيد و در کنار هم به انجام فعاليت هاي سرگرم کننده بپردازيد. مي توانيد با هم در کلاس هاي قايقراني، آشپزي و موسيقي شرکت کنيد. مي توانيد ليستي از مکان هايي که در شهر خود و يا شهرهاي اطراف وجود دارد، تهيه کنيد و به مرور زمان از آنها ديدن نماييد. مهارت هاي جديدي را آموزش ببينيد و دنياي خود را گسترش دهيد. زماني که مشغول به فعاليت بوده و سرگرم باشيد، خوشحال تر خواهيد بود. يکي ديگر از فوايد ديگر اين کار هم اين است که در نظر شريک زندگي خود خيلي جذاب تر به نظر مي رسيد. افرادي که خوشحال تر هستند، به طور طبيعي در نظر ديگران جذاب تر جلوه کرده و زيباتر به نظر مي رسند. زماني که کمي حس بامزگي و جذابيت را وارد زندگي خود مي کنيد، بدون توجه به اتفاقاتي که در رابطه مي افتد، شريک شما علاقه بيشتري به صرف کردن وقت با شما پيدا مي کند. يکي از بزرگترين اشتباهاتي که هر فردي مي تواند دچار آن شود اين است که بنشيند و به عنوان يک نفر سوم به ارتباط خود نگاه کند و فقط منتظر باشد که چه اتفاقي روي خواهد داد و هيچ قدمي در ايجاد فاکتورهاي لازم در يک زندگي رضايت بخش را برنداريد. به هر حال هميشه اين سوال را از خودتان بپرسيد: آيا ترجيح مي دهيد وقتتان را با انسان هاي ناراحت و تيره روز صرف کنيد و يا با کسي که شاد و جذاب است و از زندگي لذت مي برد؟ اشتياق و شوخ طبعي جزء نيرومند ترين برانگيزاننده هاي جنسي محسوب شده و ميتوانند مانند يک آهنربا همسرتان را به سوي شما جذب کنند. هر چقدر تمرکز بيشتري داشته باشيد، متعادل بوده و خوشحال باشيد، شانس افزايش شادکامي، و سلامتي را در روابط خود افزايش مي بخشيد

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...