رفتن به مطلب

آیاآقایون میتواننددربیان احساسات به شمااعتمادکنند؟


peyman sadeghian

ارسال های توصیه شده

اسـم آقايون در اين مـورد که به بـيـان احـسـاسـات خود نميپردازند، بد در رفته است. همانطور که همه ما ميدانيم خانمها قادر هستند ساعتهاي طولاني در مورد روياها ، آرزوها و احساساتشان صحبت کنند؛ اما اگر آقايون در اين مورد تمايلي از خود نشـان نـمـي دهـنـد، حـتما دليل قانع کـنـنـده اي دارنـد. بـه تـازگي در کـتـاب يکي از نويسندگان معروف خواندم که: به همان اندازه که نشان دادن بدن بدون پوشش براي خانم ها در نزد آقايون دشوار است، درست به همان اندازه بيان احساسات براي آقايون در مقابل خانم ها دشوار مي باشد. اين امر تنها در صورت وجود اطمينان و صميميت اتفاق خواهد اقتاد. اگر احتمال عهد شکني وجود داشته باشد، فرد در معرض آسيب قرار مي گيرد و به همين دليل از انجام اين کار خوددداري مي کند. در مقاله اي که خانم "بروس کورون" در مجله "اپرا" نوشته، چنين آمـده است: "از بچگي ما [مردها] يادمي گيريم که انجام هر گونه کار خطايي باعث مي شود که مورد سرزنش همسالان خود قرارا بگيريم." خانم ها انتظار دارند که در زمان ضعف کسي باشد تا به آنها تسلي خاطر بدهد، اما مردها در چنين لحظاتي حريف را به مبارزه دعوت مي کنند. اگر مي خواهيد مرد زندگيتان احساسات دروني اش را بيشتر با شما در ميان بگذارد بايد کاري کنيد تا اعتماد او را به سمت خود جلب کنيد. آشکار ساختن خود واقعي به وجود آمدن اعتماد نيازمند تلاش و کوشش زياد است و کاري وقت گير به شمار مي رود، به راحتي از بين مي برد و به سختي مي توانيد آنرا مجددا از نو بسازيد. اما اگر بر روي اين مسئله کار کنيد نتيجه آن برقراري ارتباطي خواهد بود که شما هميشه آرزوي آنرا داشتيد. اعتماد به اين معناست که هر دوي شما خود حقيقيتان را در مقابل ديگري آشکار کنيد. با او صادق باشيد و مطمئن شويد که فضاي مناسب براي ايجاد اعتماد را به وجود آورده ايد. آقايون توانايي خواندن ذهن شما را ندارند ( البته خانم ها هم همينطور) . اگر او از شما سوال کند که "آيا خوشحالي؟" و شما هم در پاسخ بگوييد "بلي" نبايد انتظار داشته باشيد که او بفهمد منظور شما "نه" بوده. طوري رفتار کنيد که "بله" شما معني "بله" بدهد. اين تصور غلط وجود دارد که اگر مردي از صميم قلب، خانمي را دوست داشته باشد به طور غريزي همه چيز را در مورد او ميفهمد.

لینک به دیدگاه

خيلي راحت بگوييم که اين مطلب اصلا درست نيست. اگر به دنبال صميميت هستيد، نبايد مردها را به بازي بگيريد. اجازه دهيد تا او بداند شما چه کسي هستيد و بخواهيد که او نيز چنين کاري را در قبال شما انجام دهد. براي او فرصت هايي را درست کنيد که بتواند کاري انجام دهد تا شما را خوشحال کند. بيشتر افراد در رابطه زناشويي – چه زن و چه مرد – اگر بدانند شريک زندگي شان چه مي خواهد، خوشحال مي شوند که مطابق ميل او عمل کنند. به او اجازه صحبت کردن بدهيد او بايد بداند که شما مشتاق شنيدن حرف هايش هستيد. بايد قبول کنيد که صحبت کردن در مورد عواطف براي بسياري از آقايون کار ساده اي نيست. اگر اين شانس را پيدا کرديد که در مورد احساساتش با شما صحبت کند، فرصت را از دست ندهيد. تا زماني که حرف هايش تمام نشده نبايد در مورد گفته هايش نظر بدهيد. به ياد زماني بيفتيد که شما در حال توضيح دادن مشکلات خود بوديد و او صاف وسط حرف هايتان مي خواست مشکل را بر طرف کند. به خاطر آوريد که چه اندازه خوشحال شديد زماني که به شما اجازه داد تا حرف هايتان را تمام کنيد. آقايون نيز به اندازه شما از اين کار خوشحال مي شوند. مرد و زن هر دو نياز دارند که کسي با خلوص دل به حرف هاي آنها گوش دهد. وقت گذاشتن براي گوش دادن به صحبت هاي طرف مقابل به آنها نشان مي دهد که تا چه اندازه برايشان ارزش قائل هستيد. با دانستن اين مطلب او خيلي راحت تر مي تواند عواطف دروني اش را با شما در ميان بگذارد. اگر اين کار برايش سخت باشد، اما بداند که شما بي صبرانه منتظر شنيدن آن هستيد به طور حتم سختي را بر خودش هموار مي سازد و سفره دلش را براي شما باز مي کند. تکيه گاه مطمئني باشيد از خودتان اين سوال را بپرسيد که آيا قادريد براي ضعف هاي طرف مقابل تکيه گاه محکمي از خود ارائه دهيد؟ اگر به شما بگويد که نگران موقعيت شغلي اش است و يا نمي داند که چگونه بايد ماشيني را تعمير کند و يا تا حدي نگران پدرو مادرش است، شما پاسخ او را چگونه مي دهيد؟ اگر او ترس هايش را با شما در ميان مي گذارد، انتظار دارد به اندازه قبل برايش احترام قائل باشيد. به او اطمينان خاطر دهيد که در مورد توانايي هايش هيچ شکي نداريد و هيچ جا نخواهيد رفت.

لینک به دیدگاه

اگر به شما مي گويد که به اين نتيجه رسيده که تصميمي که گرفته بود، درست از آب در نيامده زمان آن نيست که به او بگوييد "من که بهت گفته بودم." به او بگوييد که توانايي اش در بيان حقيقت ستايش مي کنيد. مردها اصولا دوست دارند که کسي از توانايي هايشان تعريف کند و زماني که آسيب پذير مي شوند بهترين موقع براي انجام اين کار است. هر چيزي که مي گوييد فقط اجازه دهيد که او مطمئن شود طرف او هستيد و به او اعتماد داريد. او بايد بداند که چيزي را که به شما مي گويد پيش خودتان باقي مي ماند. روابط دراز مدت بر اساس اطمينات متقابل ساخته مي شوند و اطمينان به وجود نمي آيد مگر به مرور زمان. اگر گفته هاي او موضوع صحبت فردا شب شما و دوستانتان بشود، نبايد خودتان را سرزنش کنيد که او چرا با شما صحبت نمي کند. ساختن اعتماد معمولا اعتماد زماني ميان دو نفر به وجود مي آيد که عاشق يکديگر باشند. اين امر نيازمند تلاش زيادي است و اگر شما در گذشته از اين قضيه ضربه خورده باشيد کار برايتان دشووارتر خواهد شد. اعتماد نيازمند زمان است. شما بايد به شريک خود نشان دهيد که فرد قابل اطميناني هستيد و خودتان هم به او اعتماد کنيد. اگر به صحبت هاي او بي طرفانه گوش دهيد و در صدد قضاوت کردن او نباشيد و رازهايش را براي هميشه در دل خود نگه داريد او نيز اشتياق بيشتري پيدا مي کند تا عواطف و احساساتي را که به نظر مي رسد ما خانم ها به آنها علاقه زيادي داريم با ما در ميان بگذارد. شما تنها نيستيد. اگر به دنبال کسي مي گرديد که به او اعتماد کنيد و حرف هاي دل خود را بيرون بريزيد تنها جايي که مي توانيد مامن بگيريد در نزد خواوند قرار دارد. به او اعتماد کنيد تا از نعمت هاي بي دريغش بهرمند گرديد. زماني که به آرامش، اميد، دانايي، بينش، عشق، استقامت و ايمان نياز داريد او به راحتي به شما کمک خواهد کرد. او تمام گناهان شما را مي بخشد. همه افراد در حيطه هاي زماني مختلف احساس بي ارزش و نالايقي مي کنند اما تنها کسي که از ارزش حقيقي شما خبر دارد، پروردگار يکتاست. شما به راحتي همين حالا نيز از طريق نيروي دعا مي توانيد با خداوند ارتباط برقرار کنيد. دعا کردن به نوعي صحبت کردن با پروردگار است. او به قلب هاي انسان ها آگاه است و کلمات چندان حائز اهميت نمي باشند. در اين قسمت براي شما يک دعاي پيشنهادي داريم: پروردگارا به من درک شناخت خودت را عطا کن. به خاطر تمام نعماتي که به من ارزاني داشتي از تو سپاسگزارم. من درهاي زندگي خود را به سوي تو مي گشايم تا به عنوان منجي و راهنما به زندگي من وارد شوي. کنترل تمام امور را به دستان تواناي تو مي سپارم. گناهانم را ببخشاي و به من زندگي جاودانه عطا فرما. از من انساني بساز که خودت مي خواهي. آيا اين دعا نيات قلبي شما را منعکس نمي کرد؟ شما همين الان مي توانيد دعا کردن را شروع کنيد. خداوند وارد زندگي شما مي شود و همانطور که وعده داده تمام گناهانتان را خواهد بخشيد

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...