رفتن به مطلب

برست (Burst) یا عكاسی متوالی


ارسال های توصیه شده

برست (Burst) یا عكاسی متوالی قابلیتی است در دوربین‌هـای دیجیتال كه شما را قادر میسازد سریعاً بطور متناوب چندین عكس از سوژه یا سوژه‌هـا بگیرد همانند این عمل را دوربین حرفه‌ای آنالوگ (فیلم) دستگاه موتور فیلمـ (motorwind) انجامـ میداد. سرعت (تعداد فریمـ‌هـا در ثانیه یا فریمـ بر ثانیه fps) و جمع كل تعداد فریمـ‌هـا مابین دوربین‌هـا با توجه به جنس و مدل متفاوت است. عكاسی متوالی (تعداد فریم برثانیه) تابع رها شدن شاتر و سیستم پردازش تصویر در دوربین است.

تعداد فریمـهـا میتواند با توجه به اندازه (میانگیر Buffer) جایی كه تصاویر ذخیره میشوند بعد از پردازش شدن (در حالت یك میانگیر قبل از پردازش تصویر) و نوشته شدن برروی كارت حافظه (ذخیره)،‌تعریف گردد.

تعداد فریمـهـا در ثانیه ( fps) و كل فریمـهـا میتواند در حالت متوالی (burst) دوربین عكسبرداری شود و البته این نوع عكسبرداری از لحاظ تعداد فریم و سرعت با توجه به نوع و كارخانه سازنده دوربین از نوع خانگی،‌آماتور تا حرفه‌ای آن متفاوت است.

دوربین‌هـای دیجیتال جمع و جور (خانگی) غالباً در حالت متوالی تعداد یك تا 3 عكس در ثانیه میگیرند كه در بعضی مدل‌هـا تا 10 عكس در ثانیه موجود است. در حالیكه دوربین‌هـای دیجیتال حرفه‌ای از 7 عكس در ثانیه به بالـا (تا 12 عكس در ثانیه ) در حالت jpeg یا RWA میگیرند.

بعضی از انواع دوربین دارای حالتی هستند بنام حالت متوالی داخلی كه تعداد زیاد عكس ولی با سرعت متوالی كمتر تا زمانی كه كارت حافظه دوربین پرگردد میگیرند

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...