رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

 

 

AK-47 را می توان پر زاد و ولدترین جنگ افزاری دانست که تا به حال تولید شده است. اگر تمامی نمونه های بین المللی این اسلحه را نیز در نظر بگیریم ، تا کنون بیش از 80 میلیون قبضه AK تولید و در کشورهای مختلف به فروش رسیده است. اما یکی از پرکاریردترین نمونه های این اسلحه AKM است. حرف M در نام این اسلحه نشان دهنده روزآمدسازی ( Modernized ) آن است. AKM در واقع ثمره تلاش موفقیت آمیز کلاشنیکف در دهه 1950 برای دستیابی به یک اسلحه سبک انعطافپذیر است.

 

 

3x6e88v89fq5l6wgn6gs.jpg

 

عملکرد سیستم گاز

وقتی گلوله از اتصال لوله گاز ( درست چند اینچ عقب تر از لوله ) عبور می کند ، بخشی از گاز حاصل از باروت به داخل لوله بالا می رود. این لوله یک پیستون حرکت کننده با نیروی فنر را دربر دارد که به عقب حرکت می کند و تحت فشار گاز در مقابل فنر ارتجاع قرار می گیرد ، تا با کشیدن ماشه دوباره فرایند شلیک آغاز می شود. نرخ آتش AKM حدود 650 تیر در دقیقه است.

سایت هدفگیری عقبی

سایت هدفگیری عقبی AKM تا 800 متر (2624 پا) قابل تنظیم می باشد. البته در این فاصله حرکت تحت تاثیر وزش باد تغییر می کند. گفته می شود که AKM تا فاصله 200 متر (256 پا) واقعا مرگبار است ، چرا که می تواند در عرض چند ثانیه یک خشاب 30 تایی را خالی کند.

 

ادامه دارد.....

لینک به دیدگاه

خشاب 30 گلوله ای

سربازان ویتنامی که در جریان جنگ ویتنام از اسلحه AK استفاده می کردند ، یک برتری عمده بر دشمنان آمریکایی خود داشتند : M16 آمریکایی ها تنها گنجایش 20 گلوله را داشت ، در حالی که ویتنامی ها با هر خشاب 30 گلوله را به همراه داشتند ، البته خشاب های ساخت شوروی از نمونه های آمریکایی محکم تر بودند و این باعث سنگین تر شدن آنها می گشت ، اما در عوض بسیار مقاوم تر و طول عمر آنها بسیار بالاتر بود. خشاب های AKM در دو نمونه فلزی و پلاستیکی نارنجی – قرمز هستند.

8iduvmvviw1vwzdrv5mt.jpg

سیستم گلنگدن

سیستم گلنگدن AK در واقع عامل اصلی اطمینان پذیری فوق العاده آن است. فرآیند قفل شدن که در جریان آن گلنگدن محکم در مقابل گلوله نگه داشته می شود ، توسط دو برآمدگی روی گلنگدن که در شیارهای دیواره بدنه قرار میگیرند ، انجام می شود. سیستم گلنگدن چرخنده اسلحه در بیشتر سلاح های هجومی امروزی به چشم می خورد. طرح مورد استفاده در AK ، دارای چرخش بیشتر و برآمدگی های بزرگتر می باشد و بنابراین عملکرد بهتر و قابل اطمینان تری دارد

lypbg0k2mkj3g3r55698.jpg

برگه ناظم آتش

وضعیت برگه ناظم آتش در بالای ماشه ، نوع شلیک اسلحه را تعیین می کند. وقتی این برگه در وضعیت کاملا پایین قرار دارد ، شلیک تک تیر خواهیم داشت و اگر در وضعیت میانی باشد ، شلیک کاملا خودکار با نرخ آتش دوره ای 650 تیر در دقیقه خواهیم داشت. اگر این برگه بالا باشد ، با جلوگیری از عقب آمدن گلنگدن ، ماشه را قفل می کند. تیرانداز می تواند اهرم مسلح سازی را عقب بکشد تا ببیند که آیا در داخل خزانه گلوله هست یا خیر.

 

ادامه دارد.....

لینک به دیدگاه

دقت بیشتر

akm دارای یک طرح کاهنده نرخ آتش می باشد. این طرح شامل یک کابل می شود ، پس از کشیدن ماشه به کار می افتد و وقفه ای کوتاه و بسیار ناچیز در چخماق ایجاد می کند. بنابراین نرخ آتش akm برابر 650 تیر در دقیقه است ( در مقایسه با 750 تیر در دقیقه برای ak-47 ). هدف از این تغییر افزایش دقت و حذف طرح جبران کننده ای که از بالا رفتن akm در حالت شلیک خودکار جلوگیری می کرد ، بوده است.

 

قنداق

نمونه های مختلفی از akm در دنیا تولید شده است. بسیاری از این نمونه ها به جای قنداق چوبی روکش دار دارای قنداق تاشو هستند. بدین ترتیب ، قنداق فضای کمتری اشغال می کند که این امر برای سربازان هوابرد بسیار مهم است ، اما قنداق های تاشونده رفته رقته طرفداران کمتری پیدا می کنند. چرا که گفته می شود باعث کاهش دقت شلیک می گردند. برخی از نمونه های اروپای شرقی akm ، دارای قنداق و بچه قنداق پلاستیکی هستند. حتی نمونه های قنداق چوبی این اسلحه نیز از نظر شکل ظاهری و رنگ تفاوت های بسیاری با هم دارند.

 

j3jytebcx9zr9xq05q33.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...