رفتن به مطلب

ثبات نسبی در بازار مصالح ساختمانی


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۲۳ فروردین ۱۳۹۰

رئیس اتحادیه مصالح فروشان گفت: بازار مصالح ساختمانی از ابتدای سال جاری نسبت به پایان سال 1389 دارای ثبات نسبی است و رشد قیمت معنا داری نداشته است .

 

محمد جعفر منتظری اظهار داشت : اکنون در آغاز سال 1390 بازار مصالح ساختمانی چندان شاهد تغییر نرخها نیست و آهن آلات و سیمان که اقلام عمده در بخش ساخت وساز محسوب می شوند ، زیر نظر دولت از ثبات نرخ برخوردارند . وی یادآور شد : سال گذشته شاهد اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها بودیم و این امر قدری در قیمت مصالح بویژه آجر فشاری اثر گذار بود که قیمت آن از هر تن 19 هزار تومان به 32 تا 33 هزار تومان رسید و امسال تاکنون تغییر نرخی در این زمینه نیست . منتظری اضافه کرد : قیمت آجر در محل کارگاه های ساختمانی به حدود هرتن 40 هزار تومان می رسد و بیش از این ارقام هم کشش ندارد .

به گفته رئیس اتحادیه مصالح فروشان ،مصرف آجر فشاری امروزه منسوخ شده و این کالا به تدریج از بازار حذف می شود و جایگزین های زیادی مانند بلوک های سیمانی ، پیش ساخته ،آجرهای صنعتی و ماشینی دارد . وی اضافه کرد : مصرف فعلی آجر فشاری در حوزه مسکن روستایی است که در این بخش هم با عرضه اقلام جایگزین می توان از مصالح جدید بهره گرفت .

منتظری در خصوص سایر اقلام مصالح ساختمانی گفت : بخش مسکن هرگاه شاهد رونق دادوستد باشد ، رشد ساخت وساز را هم بدنبال خواهد داشت ، اما اکنون طرح مسکن مهر عمده تقاضای بازار را جذب می کند و در این طرح استفاده از ساخت وساز صنعتی نیز پیش بینی شده و سایر اقلام تغییر قیمت محسوسی نداشته اند . وی در ارتباط با اثرگذاری طرح هدفمند سازی یارانه ها بر روند تولیدات مصالح ساختمانی اظهار داشت : این طرح یکی از نتایج مثبتی که دارد مانع از تداوم فعالیت واحدهایی خواهد شد که مصرف زیاد انرژی دارند و اکنون تولیدات با مصرف مناسب انرژی بهینه سازی می شوند .

وزارت مسکن وشهرسازی در چارچوب طرح مهر قرار است تا پایان نیمه نخست امسال در مجموع 937 هزار واحد مسکونی در سطح شهرها تحویل متقاضیان واجد شرایط دهد و از سوی دیگر سهمیه امسال نیز با تخصیص اعتبارات لازم عملیاتی شود .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...