رفتن به مطلب

ارائه هویت اسلامی ایرانی در طرح‌های جامع و تفصیلی


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۲۷ فروردین ۱۳۹۰

رئیس نظام مهندسی خراسان رضوی گفت: از نگاه منظر شهری؛ باید هویت اسلامی ایرانی در طرح‌های جامع و تفصیلی شهری برنامه‌ریزی شود.

 

محمدرضا اخوان‌عبداللهیان در آستانه برگزاری سومین کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری اظهار داشت: استفاده از تجربه مدیران شهری سایرکشورها خوب است، اما ساختار مدیریت شهری ما باید متناسب با فرهنگ اجتماعی، اقتصادی، اعتقادی و بومی ایران اسلامی باشد.

رئیس نظام مهندسی خراسان رضوی با بیان اینکه مدیریت شهری صرفا شهرداری نیست، افزود: از نگاه منظر شهری ما باید مطابق با هویت خودمان حرکت کنیم و هویت اسلامی ایرانی ساختار شهری باید در طرح‌های جامع و تفصیلی شهر برنامه‌ریزی شود. وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم شهرداری، شورای شهر و مطالبات مردم را داشته باشیم، اما منابع لازم را در اختیارشان نگذاریم، گفت: یکی از مشکلات شهری همین نکته است که باید ریشه‌یابی شود.

اخوان‌عبداللهیان با اشاره به برخی‌موازی کاری‌ها در مدیریت شهری ادامه داد: به عنوان مثال برخی از دستگاه‌های خدماتی ما هر کدام می‌خواهند در موازات هم خدماتی را ارائه داده و در نتیجه به یک هدف برسند که امکان‌پذیر نیست و باید در این عرصه ساختار مدیریت شهری ما متحول شود. وی درباره استفاده نماهای شیشه‌ای در ساختمان‌های مشهد نیز گفت: خراسان رضوی و شهر مشهد زلزله‌خیز بوده و استفاده از نماهای شیشه ای بسیار خطرناک و ممنوع است.

رئیس نظام مهندسی خراسان رضوی در رابطه با موضوع حاشیه نشینی در مشهد نیز گفت: این معضل به خودی خود به وجود نیامده و منشا اقتصادی دارد. رئیس نظام مهندسی خراسان رضوی با بیان اینکه حدود 850 هزار نفر در حاشیه مشهد زندگی می‌کنند، اظهار داشت: این افراد نیز حق زندگی و استفاده از خدمات شهری را دارند و باید به مسائل فرهنگی، اجتماعی و امنیت آنها نیز توجه شود. وی تصریح کرد: حال که حاشیه‌نشینی برخلاف توسعه پایدار شهر شکل گرفته است باید ضمن کمک به رفع مشکلات آن مناطق از رشد و توسعه آن جلوگیری شود که این مهم از وظایف مدیریت شهری است.

اخوان عبداللهیان با بیان اینکه مشهد به دلیل آنکه یک کلان‌شهر مذهبی است با شهرستان‌های دیگر استان متفاوت است، اظهار داشت: این شهر دید مدیریتی خاص خود را می طلبد و نگاه ویژه‌ای در بحث مدیریت و برنامه‌ریزی شهری می‌خواهد تا بتوان در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و توسعه پایدار بصورت کاربردی برنامه‌ریزی کرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...