رفتن به مطلب

افشای راز تاجر آهن؛ میلگردهایی با طعم خون!


ارسال های توصیه شده

شاید موضوعیت نداشته باشه...اما به هر حال به ما عمرانی ها مربوط میشه دیگه....

 

تاجر آهن که در جریان سرقت مسلحانه تریلرها راننده‌ای را به قتل رسانده بود، هنگام طراحی آخرین نقشه سرقت دستگیر شد.

 

21 دی 89 راننده تریلری به پاسگاه صومعه‌سرا رفت و از سرقت تریلر حامل میلگرد خبر داد و به مأموران گفت:« دیروز سوار بر تریلر حامل 20 تن میلگرد بودم که در حوالی شهرستان صومعه‌سرا راننده یک دستگاه پژو 206 به بهانه پرسیدن نشانی از من کمک خواست. وقتی کنار جاده توقف کردم ناگهان راننده پژو و همدستش با دستمالی بیهوشم کردند. چند ساعت بعد نیز راننده فداکاری مرا به بیمارستان رساند و نجاتم داد. حالا هم با بهبود حالم برای شکایت آمده‌ام.» با توجه به حساسیت ماجرا، پرونده برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی گیلان قرار گرفت. آنها در نخستین گام با کمک شاکی به چهره‌نگاری رایانه‌ای و بررسی آلبوم مجرمان حرفه‌ای پرداختند اما تجسس‌ها در این شاخه به نتیجه نرسید. از سوی دیگر تریلر بدون محموله نیز در چند کیلومتری محل سرقت کشف شد.

جسدی در تریلر در حالی که تجسس‌ها برای کشف راز سرقت بی‌نتیجه مانده بود، ششم فروردین امسال مأموران پلیس شهرستان رودبار به یک تریلر که طی چند روز حوالی منجیل رها بود مشکوک شده و با دستور قضایی به بازرسی آن پرداختند. مأموران پس از گشودن در تریلر ناگهان در کابین با جسد مرد میانسالی روبه‌رو شدند که چند روزی از مرگش می‌گذشت.در نخستین بررسی‌ها احتمال داده شد جسد متعلق به راننده است که بر اثر گازگرفتگی یا بیماری فوت کرده است. با این حال با دستور بازپرس جنایی پیکر مرد میانسال برای تعیین علت و زمان مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

شناسایی هویت راننده

کارآگاهان پلیس آگاهی رودبار در جریان تجسس‌ها هویت مالک تریلر؛ عبدالله 53 ساله که ساکن کرج بود را شناسایی کردند. خانواده‌اش نیز با مراجعه به پزشکی قانونی جسد را شناسایی کردند. همسر عبدالله به مأموران گفت: شوهرم عصر 28 اسفند با من تماس گرفت و گفت: در حال انتقال یک محموله میلگرد به شهرستان خوی است. قرار بود چند ساعتی در منجیل استراحت کند و بعد راهی خوی شود. از آن زمان به بعد ارتباطش با ما قطع شد تا اینکه از کشف جسدش با خبر شدیم.

سرقت محموله میلگرد

تیم پلیسی که به ماجرا مشکوک شده بودند به تحقیقات در این‌باره ادامه داده و دریافتند همزمان با مرگ عبدالله، محموله میلگرد تریلر نیز سرقت شده است. با کشف این سرنخ روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و تحقیقات کارآگاهان بر دو فرضیه تمرکز یافت. در نخستین فرضیه احتمال داده شد مرد میانسال قربانی سرقتی مرگبار شده و از سوی سارقان به قتل رسیده باشد. در فرضیه دوم نیز رابطه سرقت دو محموله میلگرد تحت بررسی قرار گرفت. این فرضیات زمانی قوت گرفت که پزشک جنایی در گزارشی اعلام کرد عبدالله بر اثر اصابت جسم تیز به قتل رسیده است. اطلاع از این موضوع و کشف پوکه اسلحه کلت در محل، از جنایت خبر می‌داد.

آغاز تحقیقات ویژه جنایی

با توجه به حساسیت ماجرا تیمی از کارآگاهان تحت نظر رئیس پلیس آگاهی گیلان به سرپرستی سرهنگ خسرو نجف‌زاده رئیس اداره جنایی آگاهی استان ؛ تحقیقات تخصصی برای افشای راز سرقت‌های سریالی تریلرهای حامل میلگرد و قتل راننده میانسال را آغاز کردند. در همین حال با توجه به نحوه سرقت و قتل یکی از راننده‌ها، هر لحظه امکان وقوع سومین سرقت از سوی دزدان و ارتکاب قتلی دیگر وجود داشت. به همین خاطر تجسس‌های گسترده همچنان ادامه یافت. مأموران که مطمئن بودند محموله میلگرد با تریلر دیگری سرقت شده به تحقیق از رانندگان تریلرها و جرثقیل‌داران منطقه پرداختند تا اینکه بالاخره راننده جرثقیلی کلید معما را به پلیس داد: «شامگاه 28 اسفند سال گذشته مردی سراغم آمد و ادعا کرد تریلرش در حوالی منجیل خراب شده است و برای انتقال محموله به تریلر دیگر نیاز به جرثقیل دارد. من هم برای کمک راهی محل شدم.»

به دنبال این اظهارات، مأموران راننده تریلری که محموله را انتقال داده بود را شناسایی کرده و از طریق او به محل تخلیه میلگردهای سرقتی در شهر رشت رسیدند. بررسی‌های مأموران نیز حاکی از آن بود انبار متعلق به یک تاجر آهن به نام سعید است. او حدود هشت سال قبل به اتهام سرقت خودروی پراید دستگیر و زندانی شده بود. سرانجام کارآگاهان با جمع‌آوری مدارک و مستندات لازم در عملیاتی غافلگیرانه سعید را دستگیر کردند.

مرد 38 ساله در نخستین بازجویی‌ها منکر هرگونه جرمی شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت که با همدستی دو تن از دوستان سابقه‌دارش باند سرقت مسلحانه محموله‌های میلگرد تشکیل داده و برای اجرای نقشه‌ها از دو اسلحه کمری و داروی بیهوشی استفاده می‌کردند. 21 دی سال گذشته نخستین سرقت را انجام دادیم. دو ماه بعد و در دومین سرقت ناچار به شلیک سه گلوله به راننده شدم. درحال طراحی نقشه سرقت بعدی بودیم که دستگیر شدیم. سرهنگ عبادالله کریمی رئیس پلیس آگاهی استان گیلان، با اشاره به این خبر گفت: بعد از اعتراف‌های سعید، مأموران یکی دیگر از همدستانش به نام شاهین را نیز دستگیر کردند که او هم به جرمش اعتراف کرد. در حال حاضر تحقیقات برای دستگیری سومین عضو باند ادامه دارد. وی افزود: دو متهم دستگیر شده صبح شنبه در حضور قاضی پرونده و کارآگاهان پلیس آگاهی فومن صحنه جنایت خود را بازسازی کردند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...