رفتن به مطلب

چگونگي ***** کردن اسپم‌ها در پست‌هاي الکترونيکي


afa

ارسال های توصیه شده

ورود اسپم‌ها به قسمت Inbox پست‌هاي الکترونيکي همواره مزاحمت‌هايي را براي کاربران به وجود مي‌آورد که با انجام ***** کردن آن مي‌توان از اين معضل رهايي يافت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، همه روزه کاربران پست الکترونيکي، جعبه دريافت خود را مملو از پيام‌هايي مي‌بينند که از سوي اشخاص ناشناس و تحت عناوين و موضوعات مختلف و پيشنهادي، براي چيزهايي که نمي‌خواهند و نيازي به آن‌ها ندارند ارسال شده است، اين پيام‌هاي ناخواسته يا Spam، باعث مي‌شود که کاربران پست الکترونيک زمان زيادي را براي حذف اين پست‌هاي بي‌ارزش از اي‌ميل خود هدر دهند.

از طرفي گاهي اوقات، پست‌هاي مهم نيز به دليل پرشدن ظرفيت Inbox پستي افراد توسط اين پيام‌هاي ناخواسته از بين مي‌روند، اگرچه کاربران پست الکترونيک از فرستندگان اين پيام‌هاي ناخواسته درخواست مي‌کنند که از ارسال مجدد اين پيام ها خودداري کنند اما بعضي از اسپم‌ها بصورت ارادي و از طرف شخصي خاص، ارسال نمي‌شود که بتوان آن‌ها را رديابي کرد و تحت پيگرد قرار داد.

به گفته كارشناسان چندين تکنيک معتبر و در دسترس براي دفاع از حجوم اين نامههاي ناخواسته به درون Inbox پست الکترونيکي وجود دارد که از آن جمله مي‌توان به بستن و مسدود کردن آدرس‌ها و رديابي کلمات کليدي گنجانده شده در اين هرزنامه‌ها اشاره کرد.

هم‌چنين تکنيکي وجود دارد که هرزنامه‌ها را بصورت خودکار ***** کرده و از اين طريق از Inbox پست الکترونيکي محافظت مي‌کند.

در اين روش، کاربر علاوه بر مسدود کردن آدرس‌هاي معروف اسپم، ليستي از آدرس‌هاي قابل اطمينان را به عنوان ليست سفيد (ليست سايت‌هاي معتبر) سازماندهي مي‌کند که آدرس‌هاي موجود در اين ليست مي‌توانند مستقيما وارد Inbox کاربران شوند و در مقابل اين امکان براي کاربر وجود دارد که آدرس‌هايي که پيام‌هاي ناخواسته ارسال مي‌کنند را تحت عنوان ليست سياه مسدود و مستقيم به فولدر پيام‌هاي زائد (Spam folder) هدايت کند.

در تكنيک Fingerprint، يک الگوريتم به تمام کاراکترهاي موجود در پست الکترونيک يک ارزش عددي اختصاص مي‌دهد که براي محاسبه کد نمايندگي همان آدرس پستي استفاده مي‌شود. اين کد با پايگاه داده‌اي از کدهاي هرزنامه‌هاي شناخته شده چک شده و درصورت مطابقت مسدود مي‌شود، در واقع اين الگوريتم تکنيک مناسبي به منظور مبارزه با پيام‌هاي ناخواسته است.

معمولا نمي‌توان جلوي تمام هرزنامه‌ها را گرفت، اما با بهره‌برداري از Spam *****ها، مي‌توان باعث کاهش حجم بسياري از پيام‌هاي ناخواسته‌اي شد که همه روزه در Inbox پستي خود دريافت مي‌کنيد.

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...